Prietenii de pe Facebook ţi-ar putea influenţa şansele de a primi un credit şi unele companii se bazează deja pe asta

Prietenii de pe Facebook ţi-ar putea influenţa şansele de a primi un credit şi unele companii se bazează deja pe asta

Foarte mulţi oameni ţin la imaginea lor online, au grijă la ce informaţii furnizează, dar se pare că aceste informaţii vor fi tot mai importante în ceea ce priveşte primirea unui împrumut bancar. Companiile de creditare încep să-şi studieze clienţii după profilul virtual, după ce prieteni au în preajmă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Datele pe care le poţi afla prin Facebook, Twitter sau Googl+ despre cineva sunt de interes pentru tot mai multe companii. CNN arată cum astfel de companii de creditare iau în calcul ce prieteni ai online, cum te manifeşti şi ce riscuri se ridică din activitatea ta virtuală. Şi se pare că cel mai bine te informezi despre un om când îl studiezi în mediul său.

Lenddo, una dintre companiile care au recurs la astfel de cercetări, ia în calcul, în primul rând, dacă eşti prieten cu cineva care are rate neplătite la Lenddo. Şi situaţia e mai proastă dacă interacţionezi des cu acel prieten. „Se pare că oamenii sunt foarte buni la a determina cine e de încredere în comunitatea lor. Ce-i nou acum e că putem măsura asta prin toată puterea de calcul de care dispunem“, a afirmat Jeff Stewart, cofondator şi director Lenddo.

Kreditech din Germania susţine că ia în calcul până la 8.000 de indicatori atunci când decide dacă cineva primeşte împrumut sau nu. În plus, se uită peste istoricul conturilor de Facebook, eBay sau Amazon, ultimele două fiind cele mai mari de licitaţii, respectiv comerţ online. De exemplu, dacă citeşti informaţiile de pe site-ul Kreditech, cresc şansele să primeşti împrumutul. De asemenea, dacă vei completa formularul cu majuscule sau fără litere mari acolo unde trebuie, vor scădea şansele de a-ţi fi acceptată cererea.

Altă companie, Kabbage, le permite utilizatorilor să-şi conecteze conturile de Facebook şi Twitter la site-ul lor pentru a le creşte „scorul Kabbage“. „Cineva care lucrează cu oameni, dacă dă atenţie activităţii de pe Facebook sau Twitter, are un avantaj în faţa celorlalte afaceri“, a afirmat Marc Golin, preşedinte Kabbage.

Mii de clienţi, dar şi nesiguranţă

Aceste companii sunt mici, dar e clar că vor să se remarce de la început printr-o formulă care dă rezultate, bazată pe activitatea online. Kabbage, de exemplu, se aşteaptă să ajungă la 100.000 de clienţi anul acesta, cu împrumuturi între 500 şi 50.000 de dolari. Lenddo are 250.000 de membri, dar operează doar în Filipine, Columbia şi Mexic. Iar Kreditech susţine că primeşte circa 1.000 de cereri pe zi.

John Ulzheimer, expert în creditare la CreditSesame.com, susţine că datele furnizate de social media nu sunt indicatori prea buni pentru cât de sigur este un client. De asemenea, clienţii pot controla foarte uşor fluxul de informaţii pe care le afişază. „Pentru mine, social media este puţin cam periculoasă“, a afirmat acesta.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: