Facebook Paper: Zuckerberg vrea să cucerească şi presa - lansează o revistă online care seamănă cu Flipboard

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg visează la un univers unde Facebook va deveni revista noastră FOTO Reuters
Mark Zuckerberg visează la un univers unde Facebook va deveni revista noastră FOTO Reuters

Facebook pregăteşte un nou produs, cu care ar putea concura Flipboard. Facebook Paper se doreşte un serviciu de ştiri, o revistă online asemănătoare Flipboard.

Zvonul că Facebook va intra pe piaţa revistelor online a apărut încă de anul trecut, când s-a închis Google Reader, dar Facebook a făcut doar o integrare mai bună a revistelor şi publicaţiilor de pe reţeaua socială. Paper se vrea un produs diferit, unul care să concureze cu Flipboard, o revistă online ce strânge milioane de utilizatori, prin curarea conţinutului online.

Potrivit surselor site-ului re/code, Paper se doreşte o aplicaţie mobilă separată sau o pagină web care să semene cu o revistă online. Facebook ar putea să o lanseze la finalul lui ianuarie, deşi calendarul s-ar putea schimba, în funcţie de problemele întâmpinare.

Sursa din interiorul Facebook face o comparaţie între Paper şi Flipboard. Ele sunt agregatoare care vor publica ştiri din publicaţii ca "The New York Times" sau "Washington Post", împreună cu statusuri de la prietenii din Facebook, într-o interfaţă modificată. Flipboard face acest lucru deja, inclusiv pentru Twitter. Ştirile sunt colectate din sursele externe, din contul nostru de Twitter, dar şi de la prieteni.

Facebook Paper face parte din proiectul Reader, prin care Facebook dorea să modifice News Feed-ul utilizatorilor pentru a integra mai bine reclamele şi conţinutul de calitate. Proiectul a fost împărţit în mai multe echipe, iar Paper este un produs separat, dezvoltat ca parte a acestui proiect colectiv.

Echipa care lucrează la Paper este condusă de Chris Cox şi de Mike Matas, fondatorul startup-ului Push Pop Press, achiziţionat de reţeaua socială în 2011. Push Pop Press a creat cărţi interactive pentru iPad. Matas a lucrat iniţial pentru Apple.

La momentul respectiv, Facebook a anunţat că nu va intra în industria de publishing pentru cărţi, dar va integra unele elemente din Push Pop Press în serviciile sale.

Mai multe ştiri în flux

Facebook a anunţat încă din decembrie modificarea algoritmului său de afişare a informaţiilor în News Feed. Reţeaua socială a spus că se va concentra mai mult pe ştiri şi lucruri de calitate, decât pe conversaţii simple sau meme-uri de pe internet.

Reţeaua socială filtrează prin contentul publicat în fiecare zi pentru a identifica sursele de calitate pentru ştiri, de asemenea oferind şi "Ştiri pe aceeaşi temă".

"Am observat că oamenii citesc multe articole din Facebook şi vrem să le oferi mai mult conţinut de calitate", a declarat Varun Kacholia, inginer de produs la Facebook. 

Concurenţa pentru Facebook Paper

După închiderea din primăvara anului 2013 a serviciului Google Reader, Adevărul a căutat cea mai bună alternativă, în cadrul serialului "Lupta Informării". Am analizat Google Currents, Feedly şi Flipboard.

Lupta informării: Flipboard, ştirile aşa cum ar trebui să arate. Orice altceva pare dintr-o altă eră a informaţiei

Lupta informării: Feedly te face să te uiţi de Google Reader

Lupta informării: Google închide Reader, dar are deja alternativa Google Currents

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite