Cel mai bine vândut joc din lume primeşte suport pentru ray tracing în timp real

Cel mai bine vândut joc din lume primeşte suport pentru ray tracing în timp real

O actualizare gratuită a jocului le va oferi jucătorilor o experienţă vie şi clară a lumilor pe care le creează, cu umbre şi lumini mai realiste şi culori vibrante.

Ştiri pe aceeaşi temă

Minecraft, cel mai bine vândut joc video din lume – cu peste 176 de milioane de copii vândute, va fi sesizabil mai realist odată cu implementarea suportului pentru ray tracing în timp real de pe PC, au anunţat astăzi NVIDIA şi Microsoft în cadrul Gamescom.

NVIDIA şi Mojang adaugă o formă de ray tracing cunoscută sub numele de path tracing pentru versiunea jocului de pe Windows 10. Path tracing simulează modul în care lumina este reflectată pe întreaga scenă. Tehnologia e bazează pe un model unificat de calculare a modului cum se propagă lumina pentru o gamă variată de efecte care, în mod tradiţional, au fost implementate separat folosind randări rasterizate sau hibride. Printre acestea se numără:

  • Lumina provenită direct de la soare, cer şi diverse surse de lumină, inclusiv suprafeţe precum pietre strălucitoare sau lavă
  • Umbre realiste, mai tari sau mai soft, în funcţie de mărimea, forma şi distanţa sursei de lumină
  • Iluminare per-pixel
  • Iluminare difuză indirectă (iluminare difuză globală)
  • Iluminare spectaculoasă indirectă (reflexii)
  • Materiale transparente cu propria reflexie, refracţie şi dispersie (vitralii, apă, gheaţă)
  • Dispersie şi densitate atmosferică (ceaţă volumetrică, arbori de lumină, cer realist)

Tehnologia ray tracing în timp real schimbă modul în care sunt create jocurile şi creşte dramatic calitatea imaginii pe care o poate atinge. Ray tracing-ul este construit pe baza unui ecosistem robust care include interfeţe de programare ale aplicaţiilor standard industriale, suport într-o serie de motoare de jocuri populare, şi jocuri de la cei mai mari editori pentru titlurile lor cele mai aşteptate.

Tot în cadrul Gamescom, NVIDIA a anunţat că şi alte jocuri vor beneficia de această tehnologie, precum mult-aşteptatele Dying Light 2, Cyberpunk 2077 sau noul joc din seria Call of Duty. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: