Ce-am avut şi ce-am pierdut: Mercedes ne face cu mâna din Ungaria

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşinile de lux sunt produse acum în Ungaria, deşi ar fi putut fi produse în România, în Timiş
Maşinile de lux sunt produse acum în Ungaria, deşi ar fi putut fi produse în România, în Timiş

Fabrica producătorului german de automobile, construită recent la Kecskemét, în ţara vecină, şi pierdută de România din cauza neseriozităţii şi a infrastructurii proaste, a produs primele maşini.

La fabrica de la Kecskemét au fost realizate deja peste o sută de autoturisme din noul model Mercedes B Class, care fac parte din producţia de teste a fabricii de la Kecskemét, ele nefiind trimise spre comercializare. Având în vedere reuşita testelor, fabrica va începe să producă Mercedes B Class la sfârşitul lunii martie, iar primele maşini făcute în Ungaria vor apărea pe piaţă prin luna mai.

„Modelul B Class va face parte din categoria premium din această clasă, care va cuceri mulţi cumpărători. Se lucrează la capacitate maximă pentru ca maşinile care vor fi produse aici să iasă la cele mai înalte standarde“, a spus Frank Klein, directorul Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Fft

La fabrica Mercedes-Benz de la Kecskemét lucrează deja peste 2.000 de persoane, urmând ca la vară numărul muncitorilor să depăşească cifra 2.500. Mercedes va avea în viitorul apropiat patru modele noi pentru segmentul compact (alte două pe lângă Clasele A şi B), care urmează să fie produse la fabricile de la Kecskemét şi Rastatt (Germania).

Ce a pierdut România?

Mercedes Benz ar fi dorit să deschidă fabrica în România, fiind luat în calcul judeţul Timiş, însă oficialii concernului german au renunţat la idee din cauza neseriozităţii, a infrastructurii precare şi a rechinilor imobiliari care au umflat preţurile odată ce au aflat de intenţia nemţilor de a investi aici.

„În primul rând, a câştigat infrastructura şi faptul că suntem convinşi că oamenii de aici vor respecta termenele şi toate promisiunile. S-au dovedit mai serioşi în negocieri. A contat şi calitatea specialiştilor şi a meseriaşilor“, a declarat, în 2010, Michael Freis, preşedintele Mercedes-Benz Hungary.

România a ratat asfel o investiţie de 800 de milioane de euro, peste 3.000 de locuri de muncă şi statutul de cea mai importantă ţară în materie de construcţie de autovehicule din regiune. Prezenţa companiei la Timişoara ar fi însemnat înfiinţarea unui număr important de alte firme conexe care ar fi creat locuri de muncă. Pe poarta fabricii de la Kecskemét vor ieşi anual 150.000 de maşini.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite