Gara Devei, şantier uriaş. Cum arată staţia CFR la patru ani de la începerea lucrărilor de modernizare VIDEO
0Din 2018, staţia CFR din Deva se află în şantier. Constructorii au început cu modernizarea peroanelor şi a căii ferate, iar de anul trecut se lucrează şi la clădirea principală a gării.
În staţia CFR din Deva, unele dintre noile linii ferate şi peroane au au rămas nefuncţionale, la fel şi noua pasarela amenajată aici, deşi se lucrează de patru ani la infrastructura feroviară.
Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare în staţia CFR Deva au început în primăvara anului 2018, dar sunt încă departe de finalizare. Peroanele au fost construite, însă liniile 1 şi 2 şi noua pasarelă din gara Devei, montată în urmă cu doi ani, nu sunt încă funcţionale.
Clădirea de călători, veche din 1985, a intrat în şantier în vara anului trecut şi este transformată într-un schelet de beton uriaş, înconjurat de garduri de protecţie. Pentru a ajunge la peroane şi la casa de bilete, călătorii ocolesc gara.
Gara Devei. VIDEO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Potrivit proiectului, la parter şi la etajul 1 al clădirii vor fi amenajate săli de aşteptare, grupuri sanitare, spaţii comerciale şi birouri de informaţii şi bilete, iar separat de holul principal se va crea o zonă de birouri cu accese individuale. Etajul al doilea va fi recompartimentat, iar deasupra lui va fi realizat, parţial, al treilea etaj, care va funcţiona ca spaţiu expoziţional. Pentru accesul la etajele 2 şi 3, unde se vor amenaja spaţiile pentru diverse activităţi culturale, întruniri, expoziţii, se va monta un lift în exteriorul clădirii, un lift panoramic, din sticlă, cu vedere spre cetate.
Gara Devei. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Termenul estimat de finalizare a investiţiei la întreg tronsonul feroviar Simeria – Gurasada, inclusiv lucrărilor derulate în staţia CFR Deva este anul 2023. Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş. Investiţia face parte din proiectul de refacere a căii ferate Simeria – Arad, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Şantierul magistralei feroviare de mare viteză din vestul României. Unde sunt punctele critice VIDEO