Mașinile electrice, la prețul celor pe benzină
0Concurența între producători, dar și prăbușirea prețurilor la unele materii prime vor face mașinile electrice mai atractive ca preț mult mai repede decât ne-am fi așteptat, arată o analiză „New York Times”.

Producători precum Tesla, General Motors, Ford Motor vor începe să micșoreze serios prețurile după ce furnizorii lor de baterii ridică noi fabrici, iar producția acestora va ajunge una de masă. În plus, scăderea preţurilor pentru materiale precum litiul şi cobaltul a ajutat la micșorarea cotațiilor mașinilor electrice.
Drept urmare, versiunea alimentată cu baterii a crossoverului Equinox de la GM, de exemplu, care urmează să fie lansat, va avea un preț de pornire de 30.000 de dolari, adică cu numai 3.400 de dolari mai mult decât cel mai ieftin Equinox alimentat cu benzină.
O primă tendință de scădere a prețurilor a venit în ianuarie, când Tesla a redus prețurile pentru Model 3 și Model Y, cel mai bine vândute mașini electrice în SUA, cu mii de dolari. Cu un preț de pornire de 43.500 de dolari înainte de stimulentele guvernamentale (un soi de program Rabla Plus), un Model 3 este acum cu 300 de dolari mai ieftin decât cel mai puțin costisitor sedan BMW Seria 3. Apoi, un Model Y, la 55.000 de dolari înainte de stimulentele guvernamentale, costă aproximativ la fel de mult ca un Lexus RX.
În plus, producătorul Ford a redus și el prețul lui Mustang Mach-E, cel mai bine vândut vehicul electric din Statele Unite, după Tesla. Chiar și Lucid Motors, un producător de sedanuri electrice de lux care nu se califică pentru credite fiscale, simte presiunea să reducă prețurile, iar săptămâna trecută a început să ofere reduceri de 7.500 de dolari la mașinile care încep de la 107.400 de dolari.