Erori grave în evaluarea elevilor la simularea Bacalaureatului. O lucrare, patru note diferite: „Situația nu este singulară”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul unui liceu din Timișoara atrage atenția, într-un mesaj publicat pe pagina sa de Facebook, asupra unor nereguli grave pe care le-a sesizat în timpul evaluării lucrărilor de la simularea examenului de Bacalaureat din acest an.  Dan Ion Ionici, directorul Liceului Teoretic "Jean Louis Calderon" din Timișoara, a observat diferențe uriașe între notele acordate aceleiași lucrări de către profesorii evaluatori. 

Notele elevilor la simularea Bacalaureatului au fost un dezastru. Sursa foto: arhivă
Notele elevilor la simularea Bacalaureatului au fost un dezastru. Sursa foto: arhivă

"Ce este anormal este modul de notare și modul de calcul al mediei unui elev a cărui lucrare a fost corectată de 4 corectori care au dat 4 note: 7,60, 4,60, 4,80 si 7,10!! Conform art. 12 din cadrul OME 6156/2023 calculul este: 4,80 + 7,10=11,90:2=5,95 nota finală! Concret, ce ar trebui să înțeleagă un elev care are așa mari diferențe între note! A.....și iar elevii sunt de vină că nu au învățat! Situația nu este singulară....!”, atrage atenția dascălul. „Putem înțelege că avem în sistem și elevi care învață și care vor să fie notați cât mai corect la un examen național!", a scris Dan Ion Ionici, pe rețeaua de socializare.

Dascălul este de părere ca selecția profesorilor evaluatori trebuie făcută mai atent și după criterii clare: "Să predea la liceu și să aibă expertiză în evaluarea unor lucrări de Bacalaureat", a precizat acesta într-o intervenție televizată. 

Ce promite ministerul Educației

Reacția ministerului Educației nu a întârziat să apară. Secretarul de stat Sorin Ion a spus că ministerul va încerca să obțină informații cu privire la profesorii care au acordat punctaje atat de diferite la corectarea lucrărilor și că aceștia vor fi "ajutați să-și îmbunătățească competențele de evaluatori" pentru ca "sunt profesori care predau la clasă".

Profesorii evaluatori care au participat la simularea examenului de Bacalaureat au atras atenția asupra faptului că au avut de corectat un număr foarte mare de lucrări într-un timp foarte scurt. Și, au mai spus ei, participarea nu le-a fost remunerată, aflăm de pe site-ul portalinvatamant.ro. 

Conform procedurii anunțate de Ministerul Educației, un profesor evaluator ar fi trebuit să primească aproximativ  50 de lucrări la simulările examenelor naționale. În realitate, numărul lucrărilor primite a trecut de 70.  

Cadrele didactice s-au plâns pe rețelele de socializare că efortul depus pentru corectarea lucrarilor pe platforma online a fost mai mare decat în cazul corectarii pe hârtie.

Potrivit Ministerului Educației, în procesul de evaluare a lucrărilor au fost implicați aproape 14.000 de profesori. În ceea ce privește scanarea și încărcarea lucrărilor în platformă, aceasta a fost asigurată de peste 10.000 profesori asistenți.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite