Controversata campanie Balenciaga: clienții încep să-și distrugă hainele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Celebra casă de modă Balenciaga se află în centrul unei controverse în urma lansării unei campanii îngrijorătoare. Deși casa de modă de lux a retras de atunci reclama, consumatorii au rămas tulburați de mesajele transmise.

Balenciaga a eliminat oficial campania marți, 22 noiembrie și a prezentat scuze. FOTO: Captură Video
Balenciaga a eliminat oficial campania marți, 22 noiembrie și a prezentat scuze. FOTO: Captură Video

În imaginile publicate în sprijinul colecției de primăvară 2023 a mărcii, copii mici sunt văzuți pozând cu animale de pluș care sunt îmbrăcate în ținute BDSM. În plus, într-o fotografie, un copil este prezentat alături de pahare de vin și de bere, notează US Magazine. 

Vizualul a fost rapid întâmpinat cu critici, utilizatorii de social media exprimându-și dezamăgirea prin intermediul Twitter. „Balenciaga a scăzut mult în ochii mei, nu-mi pasă ce explicație vor găsi”, scria un tweet.

Un alt critic a scris: „Când Balenciaga te angajează să le fotografiezi noua lor campanie și găsești un copil mic întins pe o canapea cu pahare de vin și echipament bondage aranjate în jurul lui, pleci. Punct”. 

„Stai, nu ar trebui ca Balenciaga să aibă conturile bancare închise, să fie interzisă pe rețelele de socializare, magazinele să fie închise temporar și toate celebritățile să o condamne mai întâi?”, s-a întrebat un altul. 

Alții au subliniat că unele reclame ar fi prezentat chiar „documente judiciare foarte prost ascunse în mod intenționat despre «pornografia infantilă virtuală»”. 

În plus, pe rețelele sociale au apărut clipuri cu oameni care boicotează brandul și își distrug hainele Balenciaga.

Balenciaga a eliminat oficial campania marți, 22 noiembrie, și a prezentat scuze.

„Ne cerem scuze sincere pentru orice ofensă pe care campania noastră de sărbători ar fi putut să o provoace”, se arată în declarație, potrivit CNN. „Gențile noastre cu ursuleți de pluș nu ar fi trebuit să fie prezentate cu copii în această campanie. Am eliminat imediat campania de pe toate platformele”.

Reacția lui Kim Kardashian

Pe lângă faptul că a fost numită imaginea casei de modă, personalitatea TV și-a umplut garderoba cu ținute Balenciaga în ultimul an și a defilat în cadrul show-ului Haute Couture al brandului în timpul Săptămânii Modei de la Paris, în iulie. Ea are, de asemenea, o relație strânsă cu directorul de creație Demna.

În urma acestui conflict, Kim Kardashian a dezvăluit că își „reevaluează” relația cu Balenciaga.

„Am fost tăcută în ultimele zile, nu pentru că nu aș fi fost șocată și indignată de recentele campanii Balenciaga”, a scris fondatoarea Skims, în vârstă de 42 de ani, prin intermediul Twitter, duminică, 27 noiembrie. „Ci pentru că am vrut să am ocazia să vorbesc cu echipa lor pentru a înțelege singur cum s-a putut întâmpla acest lucru”.

„În calitate de mamă a patru copii, am fost zguduită de imaginile tulburătoare. Siguranța copiilor trebuie să fie ținută în cel mai înalt nivel și orice încercare de a normaliza abuzul asupra copiilor de orice fel nu ar trebui să aibă loc în societatea noastră - punct. Apreciez faptul că Balenciaga a retras campaniile și și-a cerut scuze. Vorbind cu ei, cred că au înțeles gravitatea problemei și vor lua măsurile necesare pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple niciodată”, a mai adăugat Kim. 

Ce reclamă Balenciaga a stârnit reacții negative

Imaginile controversate au fost afișate pe site-ul Balenciaga ca parte a campaniei „Toy Stories” a brandului. Reclama a prezentat copii din diferite medii și din diferite locații care țineau în mână gențile cu ursuleți de pluș ale mărcii, care au debutat pe podiumul de primăvară 2023 în timpul Săptămânii Modei de la Paris din octombrie. Ursuleții de pluș au fost îmbrăcați în ținute asemănătoare BDSM, inclusiv hamuri și topuri cu plase.

Cum a abordat Balenciaga acuzațiile de abuz asupra copiilor

Într-o declarație împărtășită prin intermediul rețelelor de socializare marți, 22 noiembrie, brandul a spus: „Nu, nu, nu: «Ne cerem scuze sincere pentru orice jignire pe care campania noastră de sărbători ar fi putut-o provoca. Gențile noastre cu ursuleți de pluș nu ar fi trebuit să fie prezentate alături de copii în această campanie. Am eliminat imediat campania de pe toate platformele”.

Câteva ore mai târziu, Balenciaga a emis o a doua declarație, recunoscând în mod explicit documentele Curții Supreme de Justiție din cazul Statele Unite vs. William din 2008, care incriminează pornografia infantilă și care au fost văzute într-una dintre imaginile campaniei, potrivit BuzzFeed.

„Ne cerem scuze pentru afișarea unor documente tulburătoare în campania noastră. Luăm această chestiune foarte în serios și luăm măsuri legale împotriva părților responsabile de crearea setului și de includerea unor elemente neaprobate pentru ședința foto a campaniei noastre de primăvară 2023. Condamnăm cu fermitate abuzul asupra copiilor sub orice formă. Susținem siguranța și bunăstarea copiilor", se arată în memoriu.

În urma campaniei, Kim Kardashian spune că își „reevaluează” relația cu brandul. FOTO: Captură Video
În urma campaniei, Kim Kardashian spune că își „reevaluează” relația cu brandul. FOTO: Captură Video

Cine a făcut fotografiile

Fotograful Gabriele Galimberti a publicat miercuri, 23 noiembrie, o declarație proprie, afirmând că nu a avut niciun control creativ asupra ședinței foto.

„În urma sutelor de mailuri și mesaje de ură pe care le-am primit ca urmare a fotografiilor pe care le-am făcut pentru campania Balenciaga, mă simt obligat să fac această declarație”, a început Galimberti. „Nu sunt în măsură să comentez [asupra] alegerilor Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am fost îndreptățit în niciun fel să aleg nici produsele, nici modelele, nici combinația acestora. În calitate de fotograf, mi s-a cerut doar și numai să iluminez scena dată și să fac fotografiile în conformitate cu stilul meu caracteristic”.

„Ca de obicei pentru o ședință foto comercială, direcția campaniei și alegerea obiectelor expuse nu sunt în mâinile fotografului. Bănuiesc că orice persoană predispusă la pedofilie caută pe internet și are, din păcate, un acces prea ușor la imagini complet diferite de ale mele, absolut explicite în conținutul lor îngrozitor. Acuzațiile de acest gen sunt adresate împotriva unor ținte greșite și distrag atenția de la adevărata problemă, și de la infractori

Nu am nicio legătură cu fotografia în care apare un document al Curții Supreme. Aceea a fost făcută într-un alt set de către alte persoane și a fost asociată în mod fals cu fotografiile mele”, a mai spus acesta. 

Balenciaga a lansat investigații interne și externe.

Casa de modă a emis luni, 28 noiembrie, o declarație suplimentară prin intermediul rețelelor de socializare, condamnând abuzul asupra copiilor și a anunțat că intenționează să facă donații către organizațiile care se ocupă de protecția copiilor.

„Am dori să abordăm controversele legate de campaniile noastre publicitare recente”, a început Balenciaga în nota de pe Instagram. „Condamnăm cu tărie abuzul asupra copiilor; Nu a fost niciodată intenția noastră să îl includem în narațiunea noastră. Cele două campanii publicitare separate în cauză reflectă o serie de erori grave pentru care Balenciaga își asumă responsabilitatea.”

Compania a abordat apoi controversa privind imaginea campaniei care a inclus documente ale Curții Supreme din cazul Statelor Unite vs. William din 2008.

„Toate elementele incluse în această filmare au fost furnizate de terțe părți care au confirmat în scris că aceste hârtii sunt documente de birou false. Acestea s-au dovedit a fi documente juridice reale, provenind cel mai probabil de la filmarea unei drame de televiziune”, a scris Balenciaga în declarație.

Balenciaga a afirmat, totuși, că încorporarea cazului a fost „neaprobat”. Brandul ia măsuri legale și a depus o plângere împotriva scenografului.

De asemenea, brandul a lansat investigații interne și externe. „Ne revizuim îndeaproape organizarea și modul colectiv de lucru”, a explicat Balenciaga. „Întărim structurile din jurul proceselor noastre creative și a etapelor de validare. Vrem să ne asigurăm că noile controale marchează un pivot și vor împiedica ca acest lucru să se mai întâmple. Punem bazele cu organizații specializate în protecția copiilor și care au ca scop să pună capăt abuzului și exploatării copiilor”.

„Dorim să învățăm din greșelile noastre și să identificăm modalitățile prin care putem corecta. Balenciaga își reiterează scuzele sincere pentru ofensa pe care am provocat-o și își extinde scuzele către parteneri”, a mai adăugat compania. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite