Alimente prietenoase pentru stomac. Cum calmezi durerile de burtă fără medicamente

Alimente
prietenoase pentru stomac. Cum calmezi durerile de burtă fără medicamente

Bananele conţin potasiu, un mineral important pentru organism

Atunci când ne doare burta sau ne este greaţă, ultimul lucru pe care îl dorim este să mâncăm alimente care să înrăutăţească lucrurile. Anumite alimente pot furniza anumiţi nutrienţi de care avem nevoie fără a ne face să ne simţim mai rău.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un start bun pentru îmbunătăţirea situaţiei sunt alimentele lichide de tipul supelor clare care conţin minerale precum potasiu, calciu şi sodiu, potrivit site-ului de ştiri medicale webmd.com.

Bananele pot fi o opţiune de calmare a stomacului supărat. Ele sunt uşor de digerat şi conţin potasiu – un mineral pe care îl pierdem atunci când vărsăm sau avem diaree.

Orezul este probabil cel mai popular aliment care „strânge“ stomacul. Alb sau brun, orezul - în general, un aliment sănătos – este greu digerabil însă, mai ales de un stomac „supărat“.  Plin cu amidon şi sărac în fibre alimentare, orezul alb ajută însă scaunul şi stopează diareea. O altă variantă cu acelaşi efect este mărul ras pe răzătoarea mică. Acesta este plin de nutrienţi – în special pectină – un tip de fibră alimentară hidrosolubilă.

Pâinea prăjită albă este mai bună într-o astfel de situaţie decât cea din făină integrală. Aceasta din urmă conţine fibre alimentare utile atunci când nu avem probleme cu stomacul, dar mai puţin utilă atunci când ne este greaţă sau avem diaree.

Dacă stomacul acceptă aceste alimente putem trece apoi la o masă compusă din cartofi copţi şi piept de pui dezosat şi fără piele. În cazul în care ne simţim mai bine şi nu mai avem diaree de 24 sau 48 de ore şi nici nu am mai vărsat în acest interval putem trece la fructe şi legume.

Laptele, brânza şi îngheţata au grăsimi greu de digerat

Printre alimentele total contraindicate atunci când ne supără stomacul se numără laptele, brânza şi îngheţata. Sunt greu de digerat de organism pentru că sunt bogate în grăsimi.  Iaurtul degresat poate fi uneori o soluţie, dar trebuie consumat cu măsură şi verificat efectul.

Alimentele prăjite sunt şi ele de ocolit pentru că uleiul şi grăsimile sunt greu de digerat. Dealtfel, aceste alimente sunt de ocolit şi atunci când suntem sănătoşi, dar, cu atât mai mult atunci când ne doare burta.

Băuturile carbonatate pot fi o problemă, pentru că gazele intră în sistemul digestiv, plus că au şi foarte mult zahăr care, împreună, înrăutăţesc diareea. Alimentele picante sunt şi ele de ocolit, la fel şi legumele gătite la abur.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: