Tudor Cătineanu

Tudor Cătineanu

Profesor universitar
  • acum 2 ani

    O mitologie obiectivă

    Se povesteşte că odinioară, doi prieteni trebuiau să ajungă – şi să ajungă degrabă – într-un loc, undeva departe, pentru a rezolva o problemă urgentă, de viaţă şi de moarte.

  • acum 2 ani

    Constructe

    1. PATRU GENERAŢII CULTURALE. Ele – generaţiile culturale – pot fi în număr de patru. Prima generaţie este a întemeietorilor. Ei defrişează spaţiul entropic al naturii şi, în esenţă, sau prin extensie, al Existenţei. Ei sapă şi aşază temeliile solide pentru ceea ce va fi. Întemeierea se face întotdeauna pe orizontală, în punctul de intersecţie şi delimitare dintre adânc şi înalt.

  • acum 2 ani

    Triada instituţiei (II)

    Dintre cele trei niveluri sau zone ale unei triade instituţionale, cele mai importante sunt, desigur, primele două: normativă şi creativă.

  • acum 2 ani

    Triada instituţiei (I)

    Oricare instituţie, de orice natură ar fi ea, este structurată pe – sau conţine în interiorul ei – cel puţin trei niveluri esenţiale.

  • acum 2 ani

    Managementul greşelii

    Se spune, şi pe bună dreptate, că „Cine nu munceşte, nu greşeşte”. Printr-o intuiţie adâncă, fără a fi fost pragmatic înainte de vreme, Aristotel, ca etician, a circumscris moralitatea (Binele şi Răul) în sfera acţiunilor, fie ele fapte sau atitudini exteriorizate.

  • acum 2 ani

    Trei condiţii ale fericirii

    Când Dictatorul României socialiste a făcut o „vizită de lucru” în Norvegia – ţară nevecină şi încă nu prietenă – o scriitoare norvegiană i-a luat un interviu. Interviul avea şi un caracter evident aluziv. El a ajuns la „urechea” românilor pe calea undelor radiofonice, care nu pot fi nici cenzurate, nici vămuite.

  • acum 2 ani

    Liderul (II)

    Dacă există o paradigmă a liderului, există în chip firesc şi declinaţii nefireşti – la limită, aberaţii – faţă de condiţia optimă a lui.

  • acum 2 ani

    Liderul (I)

    Ca să ajungă să fie, şi să rămână lider, el trebuie să posede cel puţin cinci simţuri: 1. Simţul întregului - Liderul trebuie să îşi delimiteze cât mai precis şi mai clar cuprinsul pe care îl conduce şi – pentru a ne exprima astfel – să îl cuprindă constant cu gândirea; chiar şi cu fiinţa lui subiectivă.

Vezi mai multe
Modifică Setările