Capitala României, pe locul 5 în topul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Capitala României se află pe locul 5 într-un top al oraşelor cu cel aglomerat trafic din lume, conform Indexului TomTom, citat de publicaţia Bloomberg Business.

Bucureşti este cel mai congestionat oraş din Europa şi al cincilea cel mai aglomerat oraş din lume, în ceea ce priveşte condiţiile de trafic, potrivit indexului realizat de  către indexul TomTom

  

Pe primul loc este oraşul Mexic, care grad de congestie al traficului de 66%, urmat de Bangkok, Jakarta si un oraş din China, Bucureştiul situându-se pe locul 5, arată Indexul TomTom.  

Capitala este urmată de oraşe precum Istanbul, Rio de Janeiro şi Beijing, care au sub 50% gradul de congestie al traficului. 

Ce este rata de congestie a traficului

Rata de congestie a traficului este timpul petrecut în plus în trafic. Pentru a afla timpul pe care o persoană îl petrece în plus în trafic, cei care au realizat indexul au făcut o medie între cât timp petreci în maşină în orele de vârf şi o oră de călătorit cu maşina, când nu există aglomeraţie. Apoi, au înmulţit rezultatul cu 230 de zile.

Aşadar, bucureştenii petrec în maşini aproape o oră în plus în fiecare zi, ceea ce înseamnă că pierd anual circa circa 9 zile (218 ore) în autovehicule.

Bucureştiul, pe primul loc în topul oraşelor din Europa cu cel mai congestionat trafic

Există însă şi un top al oraşelor europene cu cel mai aglomerat trafic, unde Capitala ocupă primul loc. 

-Bucureşti

-Moscova

-Sankt Petersburg

-Londra

-Marseille

-Roma

-Paris

-Bruxelles

-Manchester

-Atena

Traficul în Bucureşti, o problemă care necesită măsuri urgente

Specialiştii sunt îngrijoraţi de stiuaţia traficului în Bucureşti şi spun că la această situaţie s-a ajuns şi pentru că multele instituţii care se ocupă de trafic, nu se coordonează între ele. „Nu vom putea redresa traficul din Capitală asemeni ţărilor dezvoltate nici în următorii zece ani. Suntem într-un cerc vicios, cu cât sunt mai multe maşini, cu atât mai puţine persoane vor opta pentru folosirea bicicletei sau a transportului în comun. Răbdarea şoferilor cu privire la bicilişti sau pietoni e tot mai redusă, iar din asta rezultă tot mai multe accidente rutiere. Rolul pietonului a fost minimalizat foarte mult în ultimii ani”, susţine psihologul Ionel Simionca. 

La rândul său, sociologul Alfred Bulai consideră că, pe lângă parcări, este nevoie de construirea de benzi de urgenţă speciale pentru transportul în comun. „Trebuie luată în calcul problema traficului. Spre deosebire de România, ţările europene încurajează mersul la locul de muncă cu transportul în comun, pe motiv că e cel mai ieftin”, a explicat Bulai.

Soluţii pentru decongestionarea traficului rutier

Deocamdată, şoferilor li se recomandă să nu intre în intersecţii supraaglomerate şi să evite, pe cât posibil, utilizarea automobilului propriu în zilele şi orele de vârf.

Potrivit specialiştilor, maximul de agresivitate la volan este atins vinerea, în jurul orei 17.45, dat fiind faptul că se apropie sfârşitul de săptămână. Potrivit unui raport al Uniunii Europene, cu o rată de 91 de persoane decedate la un milion de locuitori, ţara noastră ocupă locul doi în blocul european în ceea ce priveşte numărul de morţi din acciden

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite