
Parlamentari ai PNL au depus un proiect de lege pentru recunoaşterea sporturilor electronice (E-Sports) în România, la propunerea tinerilor liberali. Printre iniţiatori se numără şi preşedintele PNL, Nicolae Ciucă. Propunerea legislativă reglementează industria acestui domeniu, iniţiatorii argumentând că în jurul său „s-a dezvoltat un adevărat ecosistem”.
„Articolul 1 şi Anexa din
Legea 69/2000 a educaţiei fizice şi sportului, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează, şi vor avea următorul cuprins:
Articolul 1 – se modifică alineatul 3, şi se introduce un nou aliniat,
(4):
(3) Prin sport se înţelege şi
sportul electronic, respectiv activitatea desfăşurată în cadrul unui mediu
virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic,
într-o formă organizată şi competitivă, printr-o participare individuală sau în
echipă şi care să conducă la obţinerea de rezultate în competiţii de orice
nivel.
(4) Termenii folosiţi în textul legii au
semnificaţia stabilită în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.
ANEXA se completează cu literele g), h), i), j), k) şi l), cu
următorul cuprins:
g) sporturi electronice (Esports) –
totalitatea activităţilor desfăşurate în cadrul unui mediu virtual, prin
utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, într-o formă
organizată şi competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă şi
care să conducă la obţinerea de rezultate în competiţii de orice nivel;
h) jucător de sporturi electronice
(E-player) – orice persoană fizică, cu vârsta de peste 14 ani, care îşi
foloseşte abilităţile intelectuale în cadrul unui mediu virtual, într-o formă
organizată şi competitivă şi este legitimat în registrul jucătorilor de
sporturi electronice din România;
i) organizaţie de sporturi
electronice (E-club)– orice persoană juridică care îndeplineşte condiţiile de
funcţionare şi în cadrul căruia se practică unul sau mai multe sporturi
electronice;
j) competiţie de sporturi
electronice (E-competition) reprezintă un eveniment organizat şi competitiv,
public sau privat, în cadrul unui mediu virtual şi în cadrul căruia participă
jucătorii de sporturi electronice;
k) arenă de sporturi electronice
(E-sport arena): ansamblu sau unitate imobiliară amenajată pentru desfăşurarea
competiţiilor de sporturi electronice;
l) asociaţie pentru organizarea sporturilor electronice (E-sport Association): reprezintă o organizaţie non-profit înfiinţată potrivit OG nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cu scopul de a organiza activitatea sporturilor electronice şi a competiţiilor sportive”, se arată în textul proiectului de lege.
„Mai mult, pentru antreprenorii români din industria Esports,
lipsa reglementării creează o discriminare concurenţială în raport cu alte
organizaţii din alte ţări unde sporturile electronice sunt reglementate”, mai arată iniţiatorii.
Un alt motiv invocat este „faptul că nu sunt recunoscute oficial entităţi juridice care să reprezinte echipele de jucători de sporturi electronice”, iar acest lucru „duce la imposibilitatea acestora de a concura în competiţii de eşalon foarte înalt la nivel internaţional”.
Iniţiatorii invocă şi faptul că „există o serie de dificultăţi cu codurile CAEN şi cu clasificarea ocupaţiilor din România, în condiţiile în care industria sporturilor electronice este nouă” şi „trebuie identificate soluţii pentru folosirea unor coduri CAEN compatibile cu activităţile în domeniul sporturilor electronice. De asemenea, în ceea ce priveşte clasificarea ocupaţiilor, la nivel european identificăm aceeaşi lacună”.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: