Acuzaţia de plagiat

Preşedintele Iohannis a anunţat de la început toleranţă zero pentru plagiat, mai ales la persoane ce deţin funcţii importante în stat. Iată ce declară preşedintele cu ceva timp în urmă:

„Aşa cum am afirmat în numeroase ocazii, am toleranţă zero faţă de orice abatere de la cultura integrităţii în mediul academic. Poziţia mea faţă de fenomenul plagiatului rămâne neschimbată! Performanţa şi încrederea societăţii în mediul universitar şi de cercetare sunt influenţate decisiv de capacitatea instituţiilor abilitate de a rezolva credibil şi cu celeritate suspiciunile de plagiat”.

Teoria ca teoria, dar opinia preşedintelui nu se aplică şi premierului Ciucă.

Să acceptăm că opinia unei ziariste, Emilia Şercan, nu este suficientă pentru stabilirea de  facto că premierul a plagiat teza de doctorat. Reprezintă doar o suspiciune.

Instituţia oficială a statului, CNATDCU, care se ocupă cu stabilirea, sau nu, a plagiatului într-o teză de doctorat a fost blocată chiar de premierul Ciucă printr-o reclamaţie la parchet. Care parchet a confiscat toate documentele legate de plagiatul premierului, şi face o cercetare care poate dura ani de zile. Timp în care premierul Ciucă ocupă o poziţie importantă în stat, aducând grave daune de imagine României.

Mai mult, o instanţă de judecată a anulat trei sesizări făcute către CNATDCU de către persoane fizice, care cereau analiza tezei de doctorat a premierului Ciucă.

Opinia instanţei de judecată este halucinantă:

Totodată, luând în considerare cariera profesională şi, în concret, cea politică a reclamantului, generarea unei astfel de ştiri are un impact major în credibilitatea electoratului şi a partidului, care poate să conducă la retragerea încrederii acordate, mai ales în contextul social şi politic actual, în care este nevoie de o stabilitate în conducerea executivă a statului”. De asemenea, astfel de sesizări neconforme sunt susceptibile şi de a deveni arme ale adversarilor politici, important de menţionat fiind şi faptul că sesizările şi declanşarea verificărilor având loc în scurt timp de la preluarea de către reclamant a funcţiei de prim-ministru al României”

Cu astfel de argumente, orice demnitar al statului poate fura oricât, prin plagiate sau altfel, pentru că se bucură de impunitatea dată de funcţie. Aşa ceva poate doar în Rusia să fie posibil.

Orice sesizare este luată în considerare de autoritatea statului competentă, dacă se constată că sunt dovezi suficiente pentru a-şi urma cursul merge mai departe, dacă nu, se ignoră. Nu o poate bloca chiar cel reclamat. Aceasta este esenţa statului de drept.

Să adăugăm şi faptul că judecătorul care a respins cererile de analizare a suspiciunii de plagiat este apropiat de PNL şi a şi cerut ieşirea la pensie imediat după ce a dat respectiva sentinţă.

Cum este domnule preşedinte Iohnnis, cu toleranţă zero la plagiat?

Legea care restrânge activitatea avertizorilor de integritate

S-au scris deja multe comentarii pe marginea acestei legi, care restrânge drepturile şi protecţia avertizorilor de integritate. Asa de grav, încât şefa Parchetului European, Laura Codruta Koveşi, a anunţat că studiază posibilitatea de a cere CE să lege acordarea fondurilor pentru România de respectarea statului de drept.

În calitate de şef al PNL, premierul Ciucă n-a ştiut sau n-a dorit să oprească parlamentarii PNL să voteze această modificare a legii avertizorilor de integritate, menită să sperie şi tempereze pe cei care vor să semnaleze ilegalităţi. De mentional că propunerile vin de la PSD, prin dna deputat Laura Vicol.

Este posibil ca UE să amâne ridicarea MCV pentru România, şi chiar să lege acordarea banilor europeni de respectarea statului de drept, cum se întâmplă cu Ungaria.

De vină pentru „cooperarea” PSD-PNL la încălcarea statului de drept este tot premierul Ciucă.

Negocierea cu PSD privind schimbări în Codul Fiscal

Premierul Ciucă,  care nu se pricepe la economie, s-a lăsat amăgit de PSD şi a luat măsuri de genul reducem cu 50 de bani litrul de benzină şi motorina, de fapt cu 25 de bani şi nu se ştie dacă benzinăriile private vor ţine cont de decizia guvernului. Trecem şi peste faptul că premierul Ciucă nu ştie dacă în România se produce motorină sau nu se produce.

Toate expunerile premierului legate de economie sunt neclare, însoţite de imprecizii care denotă faptul că e străin de domeniul cel mai important, în contextul multiplelor crize care ameninţă România şi lumea întreagă.

Evaluarea miniştrilor

Aşteptăm cu curiozitatea ziua de luni în care premierul va evalua activitatea ministrului Educaţiei. Care spune negru pe alb că sub conducerea sa,  Educaţia a ajuns într-un punct de minim al calităţii, că învăţământul online, organizat de domnia sa,  a fost o „catastrofă naţională”, care amână Legea Educaţiei la paştele cailor, iar de România Educată nu se ştie ce se întâmplă.

Ministrul MApN, Vasile Dâncu, are treabă cu armata cum am eu cu bucătăria. Aruncă în spaţiul public generalităţi, care se dovedesc apoi inutile şi greşite. 

Nu se ştie dacă CE va accepta rapoartele privind îndeplinirea ţintelor şi jaloanelor din PNRR, şi dacă vom vedea vreun ban anul acesta.

Ne împrumutăm la dobânzi uriaşe, de peste 9%, până când investitorii vor spune stop împrumuturilor acordate României. Exact ca în 2010.

Nu se aude nimic despre reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului ci,  dimpotrivă, se angajează noi bugetari cu miile.

Exemplele pot continua.

Preşedintele Iohannis are mult mai multe informaţii despre funcţionarea guvernului şi statului. Cum PNL şi premierul Ciucă îl ascultă orbeşte, ar putea schimba cursul pe care merge România prin înlocuirea actualului premier. Înainte de a fi prea târziu.

O va face?