JLC: Scandalul laptelui este o campanie de denigrare a imaginii companiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO IPN
FOTO IPN

Administraţia companiei JLC, vizată în verificările efectuate de către ANSA, susţine că scandalul laptelui este o campanie de denigrare a imaginii companiei, fără a preciza de către cine este organizată. Mai mult, producătorul spune că va ataca în judecată publicaţia care a afişat, la începutul lunii februarie, studiul care arată că lactatele sale conţin mai multe grăsimi vegetale decât se indică pe ambalaj, transmite IPN cu referire la protv.md.

Potrivit sursei, angajaţii recunosc că folosesc grăsime vegetală la producerea unor lactate, însă totul e indicat pe ambalaj. Potrivit tehnologului Olga Galat, la ei toată producţia turnată în pahare este naturală. În cazul smântânii ambalate în peliculă, este scris „produs de smântână”, deci conţine grăsime vegetală.

La fel poate fi deosebit produsul din brânză, ambalat în peliculă, şi brânza fără grăsime vegetală din recipient de plastic. La prepararea acesteia se foloseşte lapte degresat, se adaugă maia şi se lasă pe noapte la fermentat. Masa formată se taie în boturi şi se încălzeşte repetat până se desface în bucăţi de forma unui grăunţe. Tehnologul dă asigurări că nici în „Grăuncior”, nici în „Făguraş, nici în „Brânză de casă” nu se conţine grăsime vegetală.

Totuşi, ca să dea consistenţă brânzei naturale, care are la baza lapte degresat, tehnologii adaugă smântână dulce. Astfel, produsul obţine şi grăsimea scrisă pe ambalaj.

Potrivit directorul fabricii, scandalul iscat în jurul laptelui ar fi unul mimat şi provocat intenţionat pentru a denigra imaginea companiei. „Este o campanie de PR”, a declarat directoarea JLC, Elena Belan.

Administraţia JLC, afirmă că procură anual 80 de mii de tone de materie primă şi produce 37 de mii de tone de lactate.

Acum două săptămâni, Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor a iniţiat verificarea stocurilor de produse lactate existente la producătorii autohtoni, interzicând plasarea lor în reţeaua comercială fără verificare prealabilă. 

Verificările au fost pornite după ce un studiu iniţiat de Fundaţia Est-Europeană şi efectuat în laboratoarele Centrului de Metrologie Aplicată şi Certificare a arătat că într-un număr semnificativ de produse lactate precum: untul, smântâna, caşcavalurile şi brânzeturile, comercializate în Republica Moldova, grăsimile lactate sunt substituite cu grăsimi de alte origini. 

Verificările ANSA au confirmat că producţia JCL şi Incomlac conţine grăsimi vegetale peste normă. Autoritatea a cerut retragerea produselor vizate de pe rafturile magazinelor.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite