Cum a reuşit angajatul unei bănci din România să fure peste 180.000 de euro din conturile unor români din SUA

Cum a reuşit angajatul unei bănci din România să fure peste 180.000 de euro din conturile unor români din SUA

Un fost funcţionar bancar a fost condamnat în primă instanţă pentru o serie de infracţiuni grave FOTO Arhivă

Tribunalul Timiş a emis o primă sentinţă într-un dosar DIICOT în care un fost angajat al ING a fost trimis în judecată pentru alterarea integrităţii datelor informatice, fals în înscrisuri oficiale, uz de fals, acces ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare frauduloase.

Trei ani de închisoare cu suspendare. Aceasta este pedeapsa primită de Alex Robert Cîrstea, un fost angajat al ING din Timişoara, trimis în luna mai 2020 în judecată de DIICOT pentru o serie de infracţiuni comise în calitate de angajat al băncii. Dosarul DIICOT a fost deschis în 2017 după ce o familie de români din Statele Unite ale Americii a sesizat banca cu privire la „mai multe operaţiuni bancare efectuate fraudulos din conturile lor, de o persoană necunoscută”.

În urma investigaţiei interne, banca a descoperit o serie de infracţiuni comise de un angajat al său din Timişoara şi a sesizat autorităţile, faptele fiind de competenţa DIICOT. Ancheta avea să scoată la iveală că totul a început în anul 2015, când o româncă stabilită în SUA s-a prezentat la un punct de lucru ING din Timişoara pentru lichidarea unui depozit în valoare de 112.217 euro. În acelaşi timp, femeia a decis să investească suma de 112.000 de euro în Fonduri Mutuale.

A scos din conturile românilor din SUA peste 180.000 de euro

Ancheta băncii şi a DIICOT avea să scoată la iveală că, profitând de faptul că avea la îndemână datele de identificare şi semnătura clientului, „la data de 07.05.2015 inculpatul a modificat neautorizat numărul de telefon şi adresa de email înregistrate în sistemul băncii în numele acestei cliente, după care i-a falsificat semnătura pe cererea de modificare date clienţi persoane fizice, solicitând în numele acesteia eliberarea unui card bancar pe numele clientului D.M. soţul clientei D.A.M”.

În aceeaşi zi, funcţionarul bancar, falsificând semnătura clientului, a lichidat depozitul de peste 100.000 de euro deschis de client şi a transferat toţi banii într-un cont în lei, deschis fraudulos în numele clientului. Ulterior, bărbatul a retras banii de la bancomat. Procedând într-un mod similar a retras şi din contul româncei din America peste 80.000 de euro, producând un prejudiciu total de 184.000 de euro, bani pe care banca i-a achitat păgubiţilor şi constituindu-se parte civilă în dosarul în care fostul angajat a fost trimis în judecată.

A recunoscut tot şi a primit o pedeapsă cu suspendare

În proces, fostul funcţionar bancar a recunoscut toate acuzaţiile aduse de DIICOT şi a spus în faţa instanţei că îi pare rău pentru ceea ce a făcut şi solicită să i se acorda posibilitatea să muncească pentru  a-şi plăti datoriile  şi pentru a fi alături de soţia şi copilul său. În urma procesului, Tribunalul Timiş l-a condamnat pe tânărul de 33 de ani la trei ani de închisoare cu suspendare şi l-a obligat să presteze 100 de zile de muncă în folosul comunităţii. Totodată, fostul angajat al ING a fost obligat să îi achite băncii peste 180.000 de euro, reuşind să achite până la pronunţarea sentinţei suma de 20.000 de lei.

Sentinţa Tribunalului Timiş, pronunţată în 27 iulie 2020, nu este definitivă, putând fi atacată cu apel la Curtea de Apel Timişoara.

Vă mai recomandăm:

O familie de români a scăpat de povara unui credit de 300.000 de euro fără să achite nicio rată din cauza unei greşeli a băncii

Cum s-a trezit o firmă fără sute de mii de lei în cont. Banca i-a retras creditul invocând pandemia COVID: „Reanalizăm toate creditele în derulare“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările