Cum a fost posibilă infectarea în masă a angajaţilor Ambulanţei Olt. Măsurile de prevenţie, luate după apariţia focarului

Cum a fost posibilă infectarea în masă a angajaţilor Ambulanţei Olt. Măsurile de prevenţie, luate după apariţia focarului

Prefectura Olt a dat astăzi publicităţii concluziile preliminare ale controlului efectuat de o comisia mixtă care a verificat timp de trei zile Serviciul Judeţean de Ambulanţă Olt.

Ştiri pe aceeaşi temă

O parte dintre acuzele pe care angajaţii Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt, infectaţi cu noul coronavirus şi spitalizaţi la această dată, le aduc şefilor instituţiei se regăsesc şi în lista aspectelor neconforme sesizate în urma controlului. În perioada 26-28 mai 2020, o comisie din care au făcut parte reprezentanţi ai DSP, ITM, ISU şi Prefectura Olt s-a aflat în control pentru a determina cum a fost posibilă infectarea în masă a colegilor de tură ai asistentei de la care a pornit totul. Iată constatările comisiei, aşa cum acestea au fost comunicate de la nivelul Prefecturii Olt:

„În ceea ce priveşte verificările efectuate de către Comisia mixtă de control în perioada 26-28 mai 2020 la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Olt, vă comunicăm următoarele concluzii preliminare:

- nu se face dovada efectuării triajului zilnic privind starea de sănătate în rândul personalului la locul de muncă;
- triajul epidemiologic al personalului se efectuează şi prin termometrizare din data de 18.05.2020 când, declarativ, unitatea a achiziţionat 6 termometre noncontact;
- din analiza condiţiilor locului de muncă au fost identificate locuri posibile de infectare: vestiar, spaţii de repaus, locul comun de servit masa;
- nu a fost respectată distanţarea fizică în spaţiile de odihnă;
- spaţiile de odihnă sunt supraaglomerate cu paturi raportat la suprafaţă şi cubaj;
- nu este desemnat un medic din personalul propriu responsabil pentru activităţile specifice de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
- în jurnalele de bord nu sunt consemnate întotdeauna substanţele dezinfectate şi concentraţiile acestora;
- ulterior datei de 18.05.2020 s-au creat circuite pentru intrarea personalului din ture;
- din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă s-a constatat că fişele de instruire nu sunt semnate de către salariaţi;
Faţă de deficienţele constate au fost dispuse măsuri.
Un raport complet al comisiei va fi pus la dispoziţia opiniei publice în data de 02.06.2020“, se menţionează în comunicat.

Cele întâmplate la Ambulanţa Olt sunt cercetate la această dată şi de către procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Slatina, care au deschis un dosar sub aspectul posibilei săvârşiri a infracţiunii de zădărnicire a combaterii bolilor. Totodată, cea mai mare parte a angajaţilor aflaţi în spital a luat hotărârea de a da în judecată autorităţile, reclamând pe de o parte că nu au beneficiat la locul de muncă de condiţii astfel încât să fie evitată infectarea, iar pe de alta, condiţiile în care au fost testaţi şi ulterior li s-a comunicat rezultatul. S-a creat posibilitatea, spun anumiţi angajaţi, de a fi spitalizaţi în urma unui test pozitiv care să nu le fi aparţinut, ulterior, în spital, contractând noul coronavirus.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: