Cum sunt puşi focşănenii pe drumuri de Primăria Focşani. Motivul: taxa specială de salubritate

Cum sunt puşi focşănenii pe drumuri de Primăria Focşani. Motivul: taxa specială de salubritate

La sfârşitul anului trecut, Primăria Focşani a instituit, prin Hotărâre de Consiliu Local, o taxă specială de salubritate pentru persoanele care nu au contract cu CUP Salubritate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cam de două săptămâni, Primăria Focşani a început o campanie de distribuire de scrisori către focşăneni, prin care proprietarii de locuinţe sunt înştiinţaţi ce taxe au de plătit pentru anul în curs şi la ce penalităţi trebuie să se aştepte dacă nu se conformează.

Informarea este de fapt un pretext pentru a face loc unui formular care trebuie completat pe propria răspundere, cu privire la stabilirea taxei speciale de salubritate pentru persoanele care nu au contract cu operatorul local CUP Salubritate. Aşa cum s-a exprimat de atâtea ori primarul Misăilă, în Focşani, din numărul total al populaţiei, care este oficial de 93.000 de persoane, doar 49.000 sunt înregistraţi în scriptele firmei care colectează gunoiul menajer de la populaţie.

În realitate, după datele ultimului recensământ din 2011, doar vreo 70.000 de locuitori mai are la ora actuală oraşul, ceea ce înseamnă că se fofilează de plata serviciului peste 20.000 de focşăneni.

Cum Primăria nu a găsit o soluţie mai bună să-i depisteze pe cei care produc gunoi fără să plătească, ne obligă pe restul, cei de bună credinţă, să adunăm maculatură, cu declaraţii ob'inute de peste tot, pe care ulterior să le depunem la Primărie.

Prin urmare, în plicul cu care poştaşul vine la uşă se află şi o declaraţie care trebuie completată şi depusă la Registratura primăriei, în termen de zece zile de la data primirii epistolei.

Pe lângă datele personale ale fiecărui locuitor, în declaraţie trebuie menţionate numărul membrilor de familie sau al chiriaşilor, acolo unde este cazul, dar şi contractele încheiate cu CUP Salubritate, ultima factură emisă de operator precum şi o adeverinţă eliberată de asociaţia de proprietari, nu ni se spune pentru ce.

Adică, o birocraţie greu de înţeles în condiţiile în care operatorul de salubritate are toate aceste date la dispoziţie despre cei mulţi, care au contracte.

Obligaţia ar trebui să cadă exclusiv în sarcina proprietarilor care nu au contract, aşa cum primarul Misăilă s-a obligat după o dezbatere care a avut loc la Primăria Focşani în luna decembrie 2018. Atunci, omul de afaceri Liviu Macovei i-a sugerat edilului să modifice textul hotărârii, în sensul eliminării acestei obligaţii pentru focşănenii care au contract, iar Misăilă a promis că va introduce un amendament în acest sens, pentru “a elimina birocraţia”.

Evident, nu a făcut acest lucru iar astăzi, peste 22.000 de familii din oraş sunt puse în situaţia de a completa hârtiile trimise în plic de primărie şi a de depune la Registratura instituţiei, aşa cum sunt înştiinţaţi prin scrisorica redactată în instituţia pe care o păstoreşte. “În situaţia în care deţineţi contract cu un operator autorizat, este necesar să completaţi declaraţia şi să precizaţi satele solicitate, se arată în înştiinţare.

Să mai spunem că Primăria a plătit firmei care împarte scrisorile suma de 129.000 de lei, ceea ce înseamnă 5,8 lei preţul pentru fiecare scrisoare.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: