Patru ani de închisoare cu executare pentru un şofer care a ucis un tânăr de 19 ani într-un accident rutier pe DN1

Patru ani de închisoare cu executare pentru un şofer care a ucis un tânăr de 19 ani într-un accident rutier pe DN1

Camionul condus de şoferul condamnat la închisoare cu executare

Un şofer din Tulcea va sta 4 ani la închisoare după ce a provocat un accident rutier mortal, în Alba, în ianuarie 2016. Sentinţa definitivă în procesul penal a fost pronunţată marţi, 10 septembrie 2019, la Curtea de Apel Alba Iulia.

Ştiri pe aceeaşi temă

Instanţa a menţinut decizia Judecătoriei Alba Iulia cu completarea că a dispus prelevarea de probe biologice de la bărbat, în vederea introducerii profilului genetic în Sistemul Naţional de Date Genetice Judiciare. Inculpatul se numeşte Popazu Stere (61 ani), iar dosarul a fost rejudecat după ce un acord încheiat cu procurorii în 2017 i-ar fi permis şoferului vinovat să scape cu o pedeapsă, cu suspendare. Acordul de recunoaştere a vinovăţiei a fost respins de judecători, astfel încât dosarul a revenit la Parchet, iar inculpatul a fost trimis în judecată pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă.
 
Pe lângă pedeapsa cu executare, o firmă de asigurări trebuie să achite părţilor civile suma de 23.311 lei cu titlu de daune materiale, respectiv 220.000 euro cu titlu de daune morale. Popazu Stere a fost condamnat la 2 ani de închisoare în acest dosar, dar instanţa a decis revocarea suspendării unei alte pedepse, tot de 2 ani de închisoare, aplicată acestuia în 2014, la Tribunalul Tulcea, pentru infracţiunea de evaziune fiscală. În final inculpatul va executa 4 ani închisoare în regim de detenţie şi 1 an interzicerea dreptului de a fi ales în autorităţile publice sau în funcţii elective publice şi dreptul de a ocupa o funcţie implicând exerciţiul autorităţii de stat. De asemenea, la data rămânerii definitive a deciziei Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Alba – Serviciul Poliţiei Rutiere va efectua demersurile necesare pentru anularea permisului de conducere al inculpatului. Accidentul a avut loc pe DN1, între Alba Iulia şi Sebeş. Şoferul vinovat a intrat pe contrasens unde camionul condus de el s-a lovit frontal cu un autoturism ce venea din sens opus. Miercuri, 11 septembrie, bărbatul a fost ridicat de poliţişti de la domiciliu şi a fost depus în Penitenciarul Poarta Albaă pentru a executa pedeapsa.
 
”În data de 15.01.2016, în jurul orei 18:05, inculpatul Popazu Stere a condus autoutilitara marca DAF ce tracta semiremorca marca Koegel pe DN 1 şi, în zona km 373+467 m, din cauza neatenţiei nu a observat coloana de maşini oprită în faţa sa şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu autoutilitara marca Renault Kangoo, condusă din sens opus de S.V.A., pe direcţia Sebeş – Alba Iulia. În urma accidentului, C.A., pasager al autoutilitarei marca Renault Kangoo, a suferit leziuni corporale în urma căruia a decedat”, au precizat reprezenţii poliţiei la momentul producerii tragediei de pe şosea.
 
”În timp ce conducea camionul, a observat o coloană de maşini în faţa sa, ultima fiind o dubă de culoare albă cu inscripţii roşii, care a oprit în faţa sa, iar în momentul în care a călcat frâna, semiremorca (vagonul) l-a împins şi l-a aruncat pe contrasens, din cauză că nu a ţinut frâna, atingând cu oglinda retrovizoare dreapta duba care oprită în faţa sa. în momentul în care a fost aruncat pe contrasens a intrat în coliziune cu un autovehicul care circula din sens opus. Accidentul şi moartea victimei puteau fi evitate în condiţiile în care inculpatul observa modul în care se desfăşura traficul în faţa sa, respectiv coloana oprită de autovehicule şi efectua din timp manevrele necesare pentru a evita coliziunea cu autovehiculul care circula în faţa sa pe acelaşi sens de mers”, se afirmă în rechizitoriul Parchetului.
 
Ancheta ulterioară a arătat că autovehiculul avea defecţiuni majore la sistemul de frânare, acesta fiin unul dintre otivele producerii accidentului. Celalalte cauze au fost neadaptarea vitezei la carosabilul umed şi depăşirea interzisă a unui coloane de autovehicule. ”Putea evita producerea accidentului, dacă la preluarea autovehiculului efectua o verificare a acestuia, iar dacă constata probleme tehnice să le remedieze sau să nu plece în cursă. În condiţiile de drum umed şi vizibilitate redusă, P. S. trebuia să păstreze o distanţă corespunzătoare faţă de autovehiculul din faţă şi să adapteze viteza de deplasare astfel încât să poată opri autovehiculul în condiţii de siguranţă pentru toţi particianţii la trafic”, se mai precizează în rechizitoriu.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: