Reţeta bunăstării, demonstrată ştiinţific: cum poţi fi fericit în 7 paşi simpli

Reţeta bunăstării, demonstrată ştiinţific: cum poţi fi fericit în 7 paşi simpli

FOTO Arhivă Adevărul

Când vine vorba de ţeluri în viaţă, dorinţa de a fi fericit se află pe primul lor. Deşi factorii care duc la fericire diferă de la o persoană la alta, ştiinţa oferă câteva răspunsuri invariabile.

Ştiri pe aceeaşi temă

Oamenii sacrifică, deseori, fericirea şi distracţia în drumul spre atingerea succesului, este de părere doctorul Emma Seppälä, autoarea cărţii „Happiness Track” (n.r. – Pe urmele fericirii). „Când sacrifică fericirea, sacrificăm, însă, şi productivitatea”, a mai spus experta. Iată care sunt, potrivit ştiinţei, paşii pe care trebuie să îi facem spre fericire:

1. Optimismul

Mai multe studii au dovedit că optimiştii sunt persoane mai fericite, care trec mai uşor peste greutăţile vieţii. Sunt, de asemenea, şi mai sănătoşi. Antrenează-ţi optimismul prin păstrarea unui jurnal în care să notezi toate lucrurile pentru care eşti recunoscător, încearcă să ai gânduri pozitive şi relaţii sănătoase.

2. Foloseşte-te de punctele tale forte

Ai vreun talent care pare să se irosească? Fă în aşa fel încât să îl foloseşti. Un studiu publicat în cartea „The Happiness Advantage” a descoperit că angajaţii încurajaţi să ia în primire anumite responsabilităţi care implică apliacrea talentelor lor în fiecare săptămână sunt mai fericiţi şi mai puţini deprimaţi decât cei care intră în rutină.

3. Trăieşte clipa

„Cercetările au arătat  că oamenii fericiţi sunt mai implicaţi în activităţi cu oamenii din jurul lor”, spune terapeutul Anita Marchesani. „Distragerile, precum telefoanele şi reţelele sociale, îi bagă pe oameni într-o stare semi-hipnotică şi îi îndepărtează de fericire”, a mai spus experta.

4. Cumpără experienţe, nu lucruri materiale

Nu poţi alege într-o excursie cu prietenii şi haine noi? Mai bine ai alege excursia. Cercetările arată că oamenii care cheltuie bani pe experienţe sunt mult mai fericiţi decât cei care aleg lucrurile materiale.

5. Oferă-te voluntar

Prin voluntariat nu îi ajuţi doar pe ceilalţi, te ajuţi şi pe tine. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Exeter, Marea Britanie, oamenii care practică voluntariat au parte de mai puţine stări depresive şi au o stare generală mai bună. 

6. Adoptă o alimentaţie corectă

O dietă sănătoasă nu îţi influenţează numai înfăţişarea şi sănătatea fizică, ci şi bunăstarea psihică. Un studiu publicat în Jurnalul de Medicină a demonstrat că o alimentaţie mediteraneană, bazată pe legume, nuci, peşte, fasole şi ulei de măsline este asociată cu un risc mai scăzut de depresie.

7. Fă sport

Nu doar alimentaţia sănătoasă, ci şi ativitatea fizică au un cuvânt de spus în ceea ce priveşte fericirea. Exerciţiile regulate scad riscul depresiei şi îmbunătăţesc dispoziţia, potrivit unui studiu publicat în revista Public Health Nutrition. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: