De ce mai fumăm încă? Cum creierul nostru ne joacă o festă

De ce mai fumăm încă? Cum creierul nostru ne joacă o festă

În timp ce nefumătorii se întreabă cum unii oameni pot fuma când pachetele de ţigări sunt acoperite de imagini îngrozitoare şi mesaje terifiante, fumătorul îşi mai aprinde o ţigară. Motivul pentru care cel din urmă face acest lucru este scutul mental prin care creierul blochează toate informaţiile negative.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toate că principiul nu este nou, celebrul terapeut Allen Carr l-a exemplificat în cartea sa anti-fumat „The Easy Way”, cercetătorii canadieni au descoperit, pe cale ştiinţifică, ce se întâmplă în creierul fumătorilor. 
 
Aceştia au arătat că fumătorii sunt mult mai sensibili la imaginile pozitive legate de fumate, decât de cele negative, ca reprezintă consecinţa acestui obicei. Adică, efectul imaginii unei cafele cu prietenii, la o ţigară, este mult mai pregnant decât imaginea unor plămâni bolnavi, pe care fumătorul nu-i va asocia direct cu fumatul.
 
Cercetătorii au descoperit că fumătorii înrăiţi şi-au modificat reacţiile emoţionale odată expuşi la imaginile pozitive sau negative, legate de fumat, potrivit dailymail.co.uk. 
 
„Am observat o prejudecată în privinţa felului în care este portretizat fumatul”, a explicat Le-Anh Dinh-Williams, co-autor al studiului. „De exemplu, activitatea cerebrală a fumătorilor din studiul nostru a fost mult mai activă când au fost arătate imagini într-o lumină pozitivă, decât atunci când au apărut imaginile care încurajau oprirea. De asemenea, au fost mult mai afectaţi de imaginile pline de aversiune fără legătură cu fumatul decât de cele în strânsă legătură cu o consecinţă a fumatului”, a spus aceasta. 
 
Oamenii de ştiinţă au vrut să înţeleagă de ce oamenii fumează în ciuda mesajelor de pe pachetele de ţigări. „Sunt mulţi factori care transformă sarcina lăsatul de fumat în ceva dificil. O parte a explicaţiei poate fi pentru că ţigările păcălesc creierul fumătorilor”, a spus Stéphane Potvin, alt co-author al studiului.
 
„În mod specific, am descoperit că acele zone ale creierului asociatate cu motivaţia sunt mult mai active când fumătorii văd imagini plăcute asociate cu ţigările şi mai puţin active atunci când sunt confruntaţi cu aspectele negative ale fumatului”, explică aceasta. 
 
Fumătorilor participanţi la studiu le-au fost arătate imagini legate, într-un fel sau altul, de acest obicei – precum poze cu cancerul la plămâni, dar şi cu un om bătrân pe patul de moarte. Imaginea din urmă i-a afectat mai tare pe fumători decât cea explicită, cu detalii ale bolii.
 

Citeşte şi:
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările