PREMIERĂ: Primul contact cu Ford Puma ST

PREMIERĂ: Primul contact cu Ford Puma ST

Să vă vorbesc despre o maşină pe care am aşteptat-o cu emoţie şi teamă... Ford Puma ST. Emoţie... pentru că astăzi puţini constructori mai au curajul de a sfida cutumele, moda, normele... Şi teamă... pentru că nu aş fi dorit să am parte de o dezamăgire.

Ştiri pe aceeaşi temă

Emoţie... pentru că astăzi puţini constructori mai au curajul de a sfida cutumele, moda, normele... Şi teamă... pentru că nu aş fi dorit să am parte de o dezamăgire.

Acum aproape două luni eram la Craiova şi pipăiam prima dată noul Ford Puma ST. După vreo două ore în preajma maşinii am pornit spre casă nu atât cu dorinţa de a sări la volanul noului produs Ford Performance, cât cu dorinţa ca întâlnirea cu maşina să îmi lase un zâmbet de copil inocent pe chip...

Cu tot acest cocktail de trăiri şi emoţii am pornit acum mai bine de o săptămână spre întâlnirea cu Ford Puma ST. Povestesc abia acum despre maşină pentru că am avut embargo pe comunicarea impresiilor dinamice până astăzi.

O zi la volanul noului Ford Puma ST

A fost un prim contact care a dorit a ţine loc unui clasic eveniment de lansare internaţională, de aici şi acest embargo pe comunicare.

Nu o să vă povestesc despre design, pentru detalii... navigaţi prin galeria foto pentru a descoperi singuri dacă maşina este frumoasă ori ba. Nu îmi mai aduc aminte dacă Puma îmi era sau nu simpatică, dar după ce am condus Puma ST, da o găsesc simpatică, iar frumuseţea vine din alte detalii...

Sub capotă acelaşi propulsor pe care-l găsim şi sub capotă lui Fiesta ST. Este vorba despre un trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 200 CP la 6.000 rpm şi un cuplu motor de 320 Nm între 2.500 şi 3.500 rpm. Motorului nu avem nimic să-i reproşăm. Chiar este capabil să întrerupă alimentarea unui cilindru atunci când se rulează paşnic la drum lung pentru a salva carburant. Dar... acest aspect nu prea l-am vânat în scurta interacţiune. Poate la un viitor test.

Din start Puma ST primeşte un nou procent de simpatie din partea mea pentru faptul că este echipată doar cu o cutie manuală cu 6 trepte. Rămâne de văzut dacă viitorul va oferi şi o cutie automată pentru acest model, dar pentru moment este o maşină pentru cei care iubesc condusul, nu pentru cei care iubesc să-şi odihnească picioarele. Da, ştiu că o cutie automată este mai rapidă, mai eficientă... dar în cazul unui astfel de model, pentru mine este ca şi cum m-ai obliga să ascult o manea la un sistem audio de calitate... nu, mulţumesc! O cutie care cere un mic tribut, vrea să fie încălzită înainte de a fi torturată, un detaliu pe care-l uitasem în oceanul de automate.

O galerie foto generoasă şi testul complet cu noul Ford Puma ST poate fi citit pe ADEVARUL AUTO

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările