Noul show pregătit de fosta echipă a „Top Gear“ va fi difuzat pe platforma online Amazon Prime

Noul show pregătit de fosta echipă a „Top Gear“ va fi difuzat pe platforma online Amazon Prime

Jeremy Clarkson, James May şi Richard Hammond vor apărea într-un nou show automobilistic difuzat pe platforma Amazon Prime FOTO GettyImages/Gulliver

Noul show automobilistic pregătit de fosta echipă a „Top Gear“, formată din Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May, va fi difuzat începând din 2016 pe serviciul video la cerere Amazon Prime, care este deţinut de gigantul online american Amazon, potrivit site-ului theguardian.com, citat de Mediafax.

Fostele staruri ale radiodifuzorului public britanic (BBC) au preferat pentru noul lor show gigantul american Amazon, care are numeroase operaţiuni în zona online, în defavoarea televiziunii private britanice ITV şi a platformei online americane Netflix, care, în ultima perioadă, şi-a intensificat eforturile de expansiune la nivel european.

Astfel, potrivit unui anunţ făcut joi, Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May au semnat un contract cu grupul Amazon, pentru noul lor show, care va concura cu programul „Top Gear“, ce va fi difuzat de BBC într-o versiune relansată, care îl va avea ca prezentator principal pe Chris Evans.

Din echipa noului show realizat de Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May va face parte şi Andy Wilman, care a fost producător al „Top Gear“.

Contractul semnat de Clarkson, Hammond, May şi Wilman cu Amazon vizează realizarea a trei serii pentru serviciul pe bază de abonament Prime al Amazon. Producţia pentru prima serie va începe în curând, show-ul urmând să fie lansat anul viitor.

Denumirea noului show al lui Clarkson, Hammond şi May nu a fost încă stabilită, având în vedere că aceştia nu mai pot folosi brandul „Top Gear“, care aparţine BBC.

„Unul dintre cele mai aşteptate show-uri ale anului 2016“

Noul show al fostelor staruri „Top Gear“ va fi disponibil abonaţilor serviciului Amazon Prime, care le furnizează utilizatorilor săi o uriaşă arhivă de filme şi show-uri TV, dar şi o serie în creştere de programe originale ale Amazon, între care se numără serialul de comedie „Transparent“, ce a câştigat anul acesta două premii Globul de Aur, şi serialul de tip dramă „Ripper Street“.

Jay Marine, vicepreşedinte al Amazon Prime Video în Europe, a declarat că utilizatorii acestui serviciu online au spus că îşi doresc să vadă fosta echipă a „Top Gear“ reunită. „Suntem încântaţi să facem posibil acest lucru“, a spus Jay Marine, precizând că milioane de utilizatori ai serviciului Prime al Amazon se bucură deja de show-uri originale.

„Abia aşteptăm să vedem ce vor crea Jeremy, Richard, James şi echipa lor în ceea ce va fi unul dintre cele mai aşteptate show-uri ale anului 2016, la nivel internaţional“, a mai spus Jay Marine.

„Top Gear“, unul dintre cele mai profitabile show-uri ale BBC, atrăgea pe vremea când era prezentat de Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May aproximativ 50 de milioane de lire sterline pe an, pentru BBC Worldwide, compania prin care BBC îşi desfăşoară operaţiunile comerciale la nivel internaţional. Versiunea relansată a „Top Gear“, care îl va avea ca star pe Chris Evans, se va întoarce la televiziunea BBC2 anul viitor.

Într-o glumă referitoare la cheltuielile BBC cu această producţie, Clarkson a spus: „Mă simt ca şi cum am ieşit dintr-un biplan şi am intrat într-o navă spaţială“.

May a adăugat: „Am devenit parte a noii ere a televiziunii inteligente (smart TV). Ironic, nu-i aşa?“

BBC a anunţat, pe 25 martie, că a decis să nu reînnoiască contractul lui Jeremy Clarkson pentru „Top Gear“, după ce starul acestui show fusese suspendat pe 10 martie, ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu producătorul Oisin Tymon.

Potrivit lui Tony Hall, directorul general al corporaţiei britanice de media, această decizie nu a fost luată cu uşurinţă. Hall a precizat însă că „a fost depăşită o limită“ şi acest lucru nu poate fi „trecut cu vederea“, potrivit bbc.com.

La concurenţă cu noul „Top Gear“

La fel ca în cazul lui Jeremy Clarkson, contractele lui James May şi Richard Hammond cu BBC s-au încheiat şi ar fi trebuit renegociate. Însă aceştia au refuzat să revină în postura de prezentatori ai „Top Gear“ fără Clarkson.

Jeremy Clarkson este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de „corectitudine politică“.

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea „Top Gear“. Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.

Pe de altă parte, pe 16 iunie, BBC a anunţat oficial că prezentatorul de radio şi televiziune Chris Evans va prezenta emisiunea „Top Gear“, în locul lui Jeremy Clarkson.

Chris Evans a semnat un contract pe trei ani şi va începe filmările pentru noul sezon „Top Gear“ peste câteva săptămâni, a precizat BBC.

Versiunea relansată a „Top Gear“ va fi difuzată la BBC începând din 2016.

Lansat ca o simplă librărie online, retailerul Amazon şi-a dezvoltat foarte mult activitatea în ultimii ani, lărgindu-şi gama de produse pe care le vinde şi dezvoltându-se în sectoare diferite.

Amazon, jucător important pe mai multe pieţe

Amazon a devenit astfel un actor important în sectorul informaticii dematerializate (cloud) şi închiriază pentru multe alte servicii centrele de date ale diviziei sale AWS.

În ceea ce vizează publicul larg, grupul american este prezent pe piaţa tabletelor informatice cu gama sa Kindle şi a pus în paralel accentul pe conţinuturile digitale, în special pe cele video.

Amazon se impune astfel ca un concurent din ce în ce mai serios pentru site-ul video online Netflix prin serviciul său Prime, ai cărui abonaţi, pe lângă o livrare gratuită a comenzilor lor, pot să privească în streaming un catalog, în creştere constantă, de seriale TV, seriale online şi filme.

Pe de altă parte, Jeff Bezos, fondatorul şi directorul executiv al Amazon, a anunţat, în august 2013, că va cumpăra în nume personal, pentru o sumă de 250 de milioane de dolari, cotidianul The Washington Post.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările