UPDATE Rezultatele simulării la Bacalaureat. Rata de promovare: 39,55% la clasa XII-a şi 33,73,% la clasa a XI-a

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vineri s-au afişat rezultatele simulării la Bacalaureat. FOTO: Arhiva Adevărul
Vineri s-au afişat rezultatele simulării la Bacalaureat. FOTO: Arhiva Adevărul

Elevii din clasa a XI-a şi a XII-a au primit, vineri rezultatele simulării la examenul de Bacalaureat, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei. Rata de promovare este de 39,55% la clasa XII-a, respectiv de 33,73,% la clasa a XI-a.

UPDATE Ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea (6 şi peste 6) este de 39,55% (43.800 de elevi din 110.752 de elevi prezenţi). Rezultatul este superior celui înregistrat anul trecut (38,23%). Datele prezentate în acest comunicat nu sunt finale, centralizarea lor fiind realizată în proporţie de 99,9%.

La clasa a XI-a, rata de promovare este de 33,73%, în creştere cu aproape 4 procente, comparativ cu 2017, când s-a situat la valoarea de 29,85%, respectiv cu 8 procente faţă de 2016 (25,76%). Mai precis, dintre cei 119.990 de elevi participanţi, 40.475 de elevi au obţinut medii peste 6.

Rata cumulată de promovare este de 36,52%.

Pe tranşe de medii, situaţia cumulată (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) arată astfel: 27.104 elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, 29.180 de elevi - medii între 7 şi 7,99, 20.434 de elevi - medii între 8 şi 8,99 şi 7.509 elevi - medii între 9 şi 9,99. 

48 de elevi au obţinut media 10. 

Pe segmentul 5 - 5.99, au fost cuprinse 11.907 medii, însă conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului, nota minimă pentru fiecare disciplină în parte este 5, iar media finală a notelor la toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului, este cel puţin 6. În această situaţie sunt 146.467 de elevi, care nu au reuşit să obţină media minimă.

Pe probe, situaţia cumulată a notelor mai mari sau egale cu 5 este următoarea: 

  • ​67,7% la proba E)a) - Limba şi literatura română (59,4% în 2017)
  • 75,8% la proba E)b) - Limba şi literatura maternă (74,1% în 2017)
  • 48,8% la proba obligatorie a profilului E)c) - Matematică sau Istorie (52,1% în 2017)

La proba la alegere a profilului E)d), susţinută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 81% (superioară cu 21 de procente faţă de anul trecut - 60,4%).

În 6 judeţe, rata de promovare la clasa a XII-a a depăşit 45%: Hunedoara (45,3%), Brăila (46,1), Alba (47,3%), Galaţi (48,7%), Cluj (49,8%) şi Iaşi (50,2%). Procente reduse de promovare s-au înregistrat în judeţele Călăraşi (25,6), Giurgiu (25,2) şi Ilfov (22).

În ceea ce priveşte rezultatele elevilor din clasele a XI-a, procente de promovare de peste 38% s-au înregistrat în judeţele Brăila (38,9), Dolj (39,3), Iaşi (39,9) şi Cluj (44,6). Sub pragul de 20% figurează judeţul Giurgiu (16,6%)

Rezultatele nu se trec în catalog

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Notele obţinute nu se contestă şi nu se trec în catalog. În situaţiile excepţionale în care sunt elevi care doresc consemnarea notelor în catalog, aceştia vor depune o cerere scrisă în acest sens.

Denisa Tănăsescu, profesor de Matematică, spune că  variantele la disciplina predată de ea au fost de nivel mediu, cu excepţia câtorva probleme care au fost ceva mai complexe în comparaţie cu ce se dă la examenul de Bacalaureat. „Scopul acestor simulări este de a oferi un duş rece elevilor astfel încât să fie impulsionaţi să înveţe“, a comentat dascălul de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale.

La rândul său, profesorul de Istorie Corneliu Riegler  spune că „subiectele au fost de dificultate medie din punct de vedere istoric însă unele dintre acestea au manifestat probleme din punct de vedere al limbajului folosit în cadrul cerinţelor. De pildă, unii dintre elevi nu au înţeles ce înseamnă <<constantă>>. Li se cerea o constantă a politicii româneşti în a doua jumătate a secolului XIX. Am apreciat că cei care au făcut subiectele au ţinut cont de materia parcursă având în vedere că au fost nişte sincope în anul şcolar din cauza întreruperii cursurilor în contextul condiţiilor meteo dificile din ultima vreme“, a comentat profesorul.

Variantele primite de candidaţi la Limba Română au avut trei subiecte mari, care au cuprins mai multe puncte. Pentru elevii din clasa a XI-a, respectiv a XII-a, primele două subiecte au fost la fel pentru profilul Umanist şi Real.

Profesoara de Limba Română, Ruxandra Achim, spune că  „ toate subiectele au fost de un nivel mediu de dificultate, respectând întru totul programa şcolară. Fragmentele de texte în baza cărora trebuiau să rezolve exerciţiile de la Subiectul I şi II au fost uşor de înţeles. Cât despre subiectul al III-lea, elevii ar fi putut să aleagă din mai multe texte, iar poezia eminesciană este iar un subiect căruia elevii îi acordă destul de multă atenţie în studiu“, a explicat dascălul.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite