Șosea de legătură spre Autostrada Sibiu-Pitești, modernizată cu 2,75 milioane lei/km. Centura Vâlcii, abandonată VIDEO

0
Publicat:

Ani de zile s-a tot vorbit despre „Centura Vâlcii”, un drum nou menit să scurteze distanța dintre Defileul Oltului și Pitești, ocolind municipiul Râmnicu Vâlcea, pentru ca în final să se renunțe la această idee, în favoarea modernizării unei variante existente, paralelă cu DN7 / E81, care leagă reședința județului de stațiunea Călimănești-Căciulata.

Consiliul Județean Vâlcea a semnat deja contractul pentru modernizarea a 12 km de drum (DJ 703L) contra sumei de 6,6 milioane de euro, bani ce vor veni prin Programul Național de Investiții (PNI) „Anghel Saligny” și din bugetul județean.

Proiectul prevede reabilitarea unei porțiuni (60%) din drumul care se află pe malul opus al Oltului, față de DN7 / E81, și care duce de asemenea de la Râmnicu Vâlcea spre defileu. Are prevăzute trei luni pentru proiectare și doi ani pentru execuție.

În video atașat se vede drumul la care facem referire, la început în partea stângă a imaginilor, în timp ce drona se deplasează de la nord la sud, spre Râmnicu Vâlcea, iar apoi în partea dreaptă, chiar pe lângă calea ferată ce șerpuiește pe Valea Oltului. 

Varianta de ocolire a DN7 dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești Căciulata-în dreapta imaginii Arhivă
Varianta de ocolire a DN7 dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești Căciulata-în dreapta imaginii Arhivă

De la „Centura Vâlcii” la „mini-centura Râmnicului”

Întregul tronson cuprins între Râmnicu Vâlcea și Jiblea (localitate componentă a Călimăneștiului) este de aproximativ 20 de km. În practică este format din două bucăți de drum care în scripte apar denumite ca DJ 703F (Râmnicu Vâlcea - Dăești) și DJ 703L (Dăești - Jiblea). În teorie, drumul leagă centurile de ocolire a două orașe: reședința de județ și stațiunea balneară de pe Valea Oltului.

În realitate, varianta de ocolire pleacă din centura Râmnicului (DN7 / E81) și se oprește în DJ 703G, un drum aflat la poale de Carpați care se leagă la un capăt de centura Călimăneștiului (DN 7CC).

Merită menționat faptul că, la rândul său, DJ 703G, drumul subcarpatic, leagă de asemenea județele Vâlcea și Argeș, prin Berislăvești și Șuici (vezi harta FOTO, drumul care pornește din Sălătrucel și trece prin Șuici) și este deja modernizat.     

Drumurile dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești respectiv Defileul Oltului: DN7 și DJ 703L/F
Drumurile dintre Rm Vâlcea și Călimănești respectiv Defileul Oltului bleu DN7 și albastru ocolire

Lucrarea CJ Vâlcea, care prevede doar modernizarea DJ 703L, Jiblea - Dăești, a fost numită impropriu de către autorități „minicentura Râmnicului”, chiar dacă în forma actuală a proiectului ea nu ajunge până la Râmnicu Vâlcea. 

Prețul mediu pentru modernizarea unui kilometru de drum este sub cel vehiculat anul trecut, de 2,75 de milioane de lei față de 3,5 milioane lei. Proiectul prevede pe lângă asfaltarea celor 12 km și reabilitarea a șapte poduri de pe traseu, amenajarea podețelor de acces către proprietăți, precum și a rigolelor betonate, printre altele.

Despre restul tronsonului, DJ 703F, aflat în administrarea municipiului Râmnicu Vâlcea, nu se știe deocamdată când va fi reabilitat.

DJ 703L varianta de ocolire a DN7 Valea Oltului în Vâlcea Sursă Constantin Rădulescu
DJ 703L varianta de ocolire a DN7 Valea Oltului în Vâlcea Sursă Constantin Rădulescu

Drum vechi reabilitat, în locul unei centuri noi

Modernizarea DJ 703L a determinat autoritățile județene să renunțe la ideea de a construi „Centura Vâlcii” - un drum separat, nou, ce avea să lege Defileul Oltului de intrarea în Râmnicu Vâlcea, dinspre Pitești, ca să mai decongestioneze din traficul infernal din ultimii ani de pe DN7 - Valea Oltului, până la construirea Autostrăzii Sibiu - Pitești.

Autostradă care, chiar dacă nu va trece prin capitala județului, ci prin zona montană a Vâlcii, se preconizează că va rezolva mare parte din problema traficului de coșmar întâlnit în mod special în perioada sărbătorilor și a vacanțelor ori a evenimentelor rutiere care blochează circulația dintre Sibiu, Vâlcea și Argeș, în special.   

Variantă de ocolire a DN7 doar pentru traficul ușor

Tronsonul total la care facem referire (DJ 703F+DJ 703L - traseul albastru închis de pe harta atașată) reprezintă de mai mulți ani varianta pe care o folosesc șoferii de autoturisme / autoutilitare, de trafic ușor în general, aflați în tranzit prin Vâlcea, atunci când DN7 este prea aglomerat sau blocat de vreun accident, ca să ajungă din Defileul Oltului la Râmnicu Vâlcea și invers.

Varianta însă nu este disponibilă și pentru traficul greu, întrucât pe DJ 703F, porțiunea dintre Râmnicu Vâlcea și Dăești, este prevăzut regim de înălțime, special conceput ca să nu lase să treacă TIR-urile și camioanele, pentru că structura drumului nu suportă greutatea acestora. 

Ar mai fi de menționat și faptul că fiind vorba despre un drum județean, el trece prin mijlocul mai multor comunități, deci regimul de viteză este unul corespunzător. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite