Timişoara, sabotată de oraşul lui Boc

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Afişul din faţa Muzeului Banatului îndeamnă timişorenii să viziteze Cluj-Napoca. Foto: Remus Runcan

Un afiş de promovare a oraşului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană 2020 este expus pe un panou publicitar din centrul timişorean, chiar vizavi de Muzeul Banatului. Cluj-Napoca îşi face campanie pentru titlul de Capitală Europeană chiar în centrul timişorean. Liantul: ministerul Elenei Udrea.

Iniţiatorii campaniei sunt reprezentanţii municipalităţii clujene, care au accesat un proiect pe fonduri europene cu sprijinul Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale, prin intermediul căruia promovează potenţialul turistic al capitalei Transilvaniei.

Autorităţi neputincioase

În schimb, dacă afişul îndeamnă timişorenii să viziteze Clujul „La pas prin oraşul comoară“, campania se referă şi la sprijinul pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2020. Reprezentanţii municipalităţii de pe Bega spun că sunt neputincioşi şi asigură că este doar o problemă de imagine, în timp ce decizia referitoare la titlu va fi luată pe alte criterii. Primăria a semnat contractul de finanţare din fonduri europene pentru proiectul „La pas prin oraşul comoară, Cluj-Napoca“ în luna ianuarie a acestui an. Durata totală a proiectului este de doi ani, iar valoarea totală  de 840.000 de lei.

„Afişul acela nu este amplasat ilegal. Timişorenii trebuie să înţeleagă că primăria nu răspunde de acele panouri publicitare. Ele sunt private, iar conţinutul lor este sancţionat doar în măsura în care are mesaje obscene. Într-adevăr, ca şi timişorean, pot spune că guvernul ar tebui să fie echidistant. Dacă promovează şi Timişoara la Cluj, este în regulă. Dacă nu, este o problemă“, a explicat Adrian Orza, viceprimar al Timişoarei. El a adăugat, însă, că iniţiativa transilvănenilor nu influenţează obţinerea titlului de către timişoreni. „Când am fost la Bruxelles împreună cu colegii mei, ni s-a transmis clar: criteriile de analiză a dosarelor şi selecţie sunt dincolo de asemenea campanii. Nu câştigi titlul dacă ai construi o operă nouă. Sunt lucruri mult mai profunde, legate de tradiţie, mentalitate, cultură“, a declarat Orza.

Directorul Filarmonicii Banatul, Ioan Gârboni, spune însă că Timişoara nu trebuie să rămână fără reacţie la adresa primăriei din oraşul lui Boc. Cea mai bună soluţie ar fi chiar o reacţie culturală. „Să facem un concert cu Filarmonica la Cluj, iar pe afiş să trecem «Timişoara, capitală culturală europeană 2020». Nu pentru că acel afiş ar influenţa obţinerea titlului. Sunt sigur că vom câşitga acel titlu“, a declarat Gârboni.

Mai multe pentru tine:
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Previziunea misticului Baba Vanga pentru 2026. Cât va ajunge să coste aurul în România?
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: Top televizoare cu cele mai mari reduceri, de până la 5.000 de lei și calitate premium pentru living și dormitor
O nouă apariție de weekend a Prințesei Kate. Viitoarea regină a avut un mesaj de suflet: ”Ne lepădăm de ce nu ne mai e de folos”
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux