Peronul lui Ceauşescu a ajuns în paragină: povestea unei gări strategice GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peronul lui Ceauşescu

Gara prezidenţială se afla în spatele fostelor tribune de unde oficialităţile comuniste puteau să urmărească defilările şi paradele de 1 mai şi 23 august, de la Timişoara. Pe peronul de după gard era un tren pentru situaţii de urgenţă

Pe Bulevardul Republicii, foarte aproape de centru, chiar lângă benzinăria Mol (vizavi de parcul Central), există un drum amenajat care duce spre liniile ferate. Pare-se care că nu are nicio logică. Se opreşte în faţa unei porţi uriaşe. Te întrebi, ce au avut în cap cei care au construit un drum spre nicăieri... Astăzi, acea alee este total inutilă, însă, înainte de 1989, avea o utilitate strategică. Ducea pe peronul lui Ceauşescu, care se afla după poartă.



GALERIE FOTO


Acolo era gara perezidenţială. I se spunea peronul lui Ceauşescu. L-au amenajat pentru el, dar din câte ştiu nu a fost decât o dată sau de două ori. Era un peron strategic, pentru şmecheri din vremea aia, pentru securişti, pentru ăia din armată, pentru primul secretar şi pentru cei din PCR”, spune Vasile Manea, care a lucrat ca mecanic la Gara de Nord, înainte de Revoluţie.

Peronul Prezidenţial a apărut la începutul anilor ’70 şi era chiar în spatele tribunelor care au fost construite pentru evenimentele speciale cum ar fi defilările de 1 mai sau 23 august. Era locul unde stăteau oficialităţile comuniste.

Nicolae Ceauşescu nu a participat decât o singură dată la defilarea de 23 august, de la Timişoara, însă peronul era necesar pentru a asigura securitatea dictatorului şi al celorlalte oficialităţi, care puteau pleca imediat cu trenul garat în peron.

„Înainte arăta bine. Dar nu a mai rămas nimic acolo. După Revoluţie peronul a fost abandonat, cine să se ocupe de el? Şi de ce? Practic este o linie moartă acolo se mai duc doar boschetarii
”, a mai povestit Manea.

Piatra cubică din centrul Iaşiului dispare odată cu o celebră legendă legată de protejarea vieţii lui Ceauşescu FOTO

După 22 de ani de uitare, peronul lui Ceauşescu mai păstrează destule urme. Drumul pavat spre liniile ferate, poarta, stâlpi şi lămpile de iluminat, locurile unde se arborau steagurile. Pe peron, dalele mozaicate au fost aproape în întregime acoperite de vegetaţie şi buruieni. Se vede însă că a fost cândva un loc îngrijit. Şi linia pe care era tras trenul prezidenţial este inutil. Probabil că de după 90 nu a mai oprit niciun tren. Şi mai mult ca sigur nici nu o va mai face vreodată...

Mai multe pentru tine:
Regele Charles, mișcare istorică neașteptată, prima dată în 1428 de ani! Suveranul a numit o femeie în acest post cheie pentru Marea Britanie
Octavian Ursulescu rupe tăcerea. Ce relație era, de fapt, între Alexandru Arșinel și Stela Popescu? Mulți îi credeau soț și soție: „Un cuplu sudat numai pe scenă”
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Celebra Jane Goodall, specialistă în cimpanzei: „I-aș trimite pe Trump, Musk, Putin, Xi și Netanyahu într-o călătorie fără întoarcere în spațiu”
Vieți ca-n povești? Destinul tulburător al surorilor Guinness: blestemul unei dinastii de aur. Adevărul ascuns despre surorile Guinness
Un oraș din România oferă sprijin seniorilor singuri. Cum funcționează ceasul cu buton de urgență
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Rețetă turcească de salată de vinete cu iaurt și usturoi. E dietetică, delicioasă și sănătoasă
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Mihai Trăistariu intervine în scandalul burselor: „Unde să lucreze studenții, să facă striptease noaptea?” Mesaj dur pentru guvernanți: „Asta nu mai e carte!”