Cum încearcă bănăţenii să-i atragă pe turişti cu ajutorul românilor din diaspora. „I-am rugat să ne facă reclamă, să ne recomande ca destinaţie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Plimbare cu căruţa într-un sat din Timiş

RePatriot ,o platformă de inspiraţie şi informaţie care îşi propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunităţile din ţară, a organizat la Timişoara un eveniniment de promovare turistică a Banatului.

Până nu de mult turismul în România era o noţiune abstractă, cuvântul vacanţă venea la pachet cu biletul către o destinaţie îndepărtată, cunoscută şi căutată de toată lumea. 

România însă se schimbă, a făcut paşi semnificativi în dezvoltarea economiei, iar industria turismului a trecut printr-o adevărată revoluţie. Acum, RePatriot, care se ocupă de promovarea României, a ajuns şi la Timşoara, prin evenimentul “Hai în Banat!”. 

Întâlnirea a reunit profesionişti capabili şi dispuşi să convingă turiştii că “Banatul e fruncea”. Printre ei a fost şi Simion Giurcă, directorul departamentului Turism din cadrul Asociaţiei Timişoara Capitală Culturală Europeană, om cu o experienţă de 30 de ani în turism, la Viena.

„Mesajele din această campanie sunt adresate în primul rând românilor din diaspora. Eu i-am rugat ca nu numai ei să vină în ţară, ci să facă şi reclamă pentru destinaţia Banat, Timiş şi Timişoara, ci să ne recomande şi în mediile pe care le frecventează în ţările în care trăiesc. Suntem o destinaţie care şi-a propus să fie ceva mai profundă, le propunem experineţe în Timişoara care să includă şi contacte cu rezidenţii, să cunoască nu numai patrimoniul cultural, să vină nu numai pentru evenimente, ci să intre mai profund în ritmul de fiecare zi a timişorenilor, să înţeleagă puţin sentimentul de mândrie al nostru, să îşi amintească puţin de Revoluţia care a pornit de aici”, a declarat Simion Giurcă. 

“Stern scria despre Timişoara că este oraşul care poate să alunge toate prejudecăţile pe care cineva le poate avea despre România”

Anul 2020 a schimbat multe lucruri în toată lumea. Pentru români, pandemia de Covid-19 a fost o oportunitate de a-şi cunoaşte ţara. Dat fiind faptul că graniţele au fost închise, au început să caute destinaţii speciale mai aproape de casă.

„În 2017, Stern scria despre Timişoara că este oraşul care poate să alunge toate prejudecăţile pe care cineva le poate avea despre România. Şi am pretenţia că din 2017 Timişoara s-a mai dezvoltat, lucrurile au mai evoluat, oferta culturală e mai bogată, oraşul arată din ce în ce mai bine. Mai recent, cunoscutul poliţist Godină, foarte popular pe Facebook, spunea, când a venit la Timişoara, că în afară de limba română pe care o auzea vorbită pe stradă nu prea a găsit alte lucruri care să-i amintească de faptul că e în România. Să nu uităm că în 2018, Timişoara a fost declarată destinaţia anului la Top Hotel, cea mai importantă conferinţă de turism din România. Suntem bine văzuţi şi în ţară şi în afară. Dar nu e suficient. Trebuie făcută mult mai multă promovare, pentru că vrem să ajungem mai departe”, a mai spus Simion Giurcă. 

Specialistul susţine că pandemia a dat peste cap toate planurile făcute de administraţie şi că toate campaniile trebuie să înceapă de la zero. 

“Exista în lume o mare dorinţă de călătorie, de asta e important să ieşim în întâmpinarea oamenilor care vor să călătorească cu oferte noastre, cu informaţiile despre noi. Aici mai avem de lucru. Vrem ca în 2023 să profităm cu toţii, adică întreg Banatul, de acest moment de capitală culturală europeană de la Timişoara. 

„Contează foarte mult omul, viziunea noastră”

Şi încă o veste bună. Proiectul “Mic dejun la Margina” a urcat pe podiumul proiectelor câstigatoare în concursul Destinatia 2021 pentru Turismul Cultural Sustenabil, în finala car a avut loc la Atena.

„E un produs pe care l-am salutat cu tot entuziasmul de la apariţia lui. E un concept care corespunde viitorului, e pe trend. Dovadă că am şi invitat fetele de la Margina la Târgul de Turism de la Viena, ultima ediţie care s-a desfăurat fizic. Am dus un pic Margina acolo la Viena. Şi am avut succes. E o dovadă că nu trebuie să ai norocul să-ţi fi pus Dumnezeu toate lucrurile frumoase din lume, contează foarte mult omul, viziunea noastră, ceea ce ştim să facem cu puţinul pe care-l avem. E suficient să dezvoltăm destinaţii care atrag oamenii”, a mai declarat Simion Giurcă. 


Vă mai recomandăm:

Veşti bune de la Atena. Mic dejun la Margina, pe podiumul destinaţiilor europene de turism cultural sustenabil 

Cum va încerca Timişoara să atragă un milion de turişti în 2021. „E greu să te defineşti un oraş de lux dacă nu ai hotel de 5 stele“
 

Expertul care a promovat vreme de 24 de ani România în capitala Austriei are secretul prin care turiştii străni vor fi atraşi la Timişoara

Mai multe pentru tine:
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone