Topul reclamaţiilor înregistrate la CJPC Dâmboviţa în perioada ianuarie - decembrie 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Faceţi personal reclamaţia şi solicitaţi să vorbiţi personal cu persoana responsabilă de rezolvarea problemei dumneavoastră

În perioada ianuarie – decembrie 2012 la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Dâmboviţa au fost înregistrate 650 reclamaţii, fiind cercetate un nr. de 635 reclamaţii.

Din totalul de 650  reclamaţii, au fost inregistrate 43 pe produse alimentare, 210 pe produse nealimentare şi 397 pe prestari servicii, fiind soluţionate 635 reclamaţii din care 240 au fost intemeiate şi soluţionate in favoarea consumatorului, 243 neintemeiate, 112 redirecţionate către alte instituţii publice, 40 amiabil sau nesolutionabile.

Topul reclamaţiilor inregistrate se prezintă astfel:

1. Servicii bancare - 47 reclamaţii   

2. Service telefonie mobila – 46 reclamaţii 

3. Servicii  de internet  -  43  reclamaţii  

4. Telefoane mobile – 40 reclamaţii 

5. Servicii furnizare energie electrică – 33 reclamaţii 

6. Servicii de telefonie - 29  reclamaţii  

7. Utilităţi –apă rece –28 reclamaţii 

8. Servicii de transport – 22 reclamaţii 

9. Produse electrocasnice - 20 reclamaţii 

10. Servicii alimentaţie publică– 17 reclamaţii 

11. Altele - 325  reclamaţii 

Sfaturi pentru consumatori:

Consumatorul trebuie să ştie faptul că are, in primul rând un drept legal de a putea reclama orice lipsă de conformitate a produsului in termen de 2 ani de la livrare, cu condiţia ca lipsa de conformitate să nu fie lui imputabilă (ca de exemplu, nerespectarea instrucţiunilor de utilizare date de producător etc.).

In afară de acest drept, consumatorul poate beneficia şi de garanţia oferită în mod voluntar de către vânzător in condiţiile menţionate de acesta.

Prin urmare, consumatorul are două posibilităţi de a rezolva problema în cazul unui produs neconform;

1.consumatorul poate utiliza dreptul legal de a reclama lipsa de conformitate apărută in cei 2 ani de la livrare cu condiţia ca aceasta să nu  ii fie imputabilă;

2. consumatorul poate apela la avantajele oferite de garanţia comerciantului în condiţiile stipulate de aceasta.

Pentru rezolvarea reclamaţiei trebuie să urmaţi trei paşi;

Pasul 1 – Contactaţi vânzătorul

Strângeţi toate documentele pe care le puteţi prezenta ca dovezi, inclusiv bonul de plată

Ţineţi o evidenţă a evoluţiei reclamaţiei.

Raportaţi defectul  produsului vânzătorului cât de repede posibil, preferabil în scris şi păstraţi o copie.

Pasul 2 –  Contactaţi Comisaratul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din judeţ.

Pasul 3 –  Contactaţi  Autoritatea Naţională Pentru Protecţia Consumatorilor.

In cazul în care un produs nu este defect, vânzatorul nu are obligaţia legală să vi-l schimbe sau să vă ramburseze banii.
 

Sustţneţi reclamaţia dumneavoastră  în scris oriunde este posibil.

Păstraţi copii ale tuturor chitanţelor, facturilor etc. Niciodată nu trimiteţi documentele originale.

Faceţi personal reclamaţia şi solicitaţi să vorbiţi personal cu persoana responsabilă de rezolvarea problemei dumneavoastră.
 

In cazul în care faceţi reclamaţia telefonic trimiteţi documentele doveditoare prin fax, poştă sau  e-mail şi solicitaţi răspuns scris.

Mai multe pentru tine:
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Ce afecțiune nemiloasă a ucis-o pe Roxana Moise, fostă concurentă Exatlon. Handbalistă de performanță și cu o viață activă, sportiva nu a putut fi salvată
Cine o "sapă" zilnic pe Prinţesa Kate? E o înaltă trădare! Şi nu, nu e vorba de Meghan Markle
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online