Reşiţa rămâne des în beznă din cauza Enel, nu a administraţiei locale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reşiţa rămâne adesea în beznă

Primăria municipiului Reşiţa a ţinut să le explice reşiţenilor care s-au săturat să rătăcească prin întuneric în fiecare săptămână că nu se face vinovată de această situaţie neplăcută. Purtătorul de cuvânt al municipalităţii arată cu degetul spre Enel.

Situaţiile în care bulevardele reşiţene rămân în beznă se repetă tot mai des. Cetăţenii înjură primarul şi administraţia locală, dar reclamaţiile lor ar trebui să vizeze compania Enel, după cum ne informează Biroul de Presă al Primăriei Reşiţa. “Reţelele electrice de iluminat public din municipiul Reşiţa aparţin patrimonial operatorului de reţea privat SC ENEL DISTRIBUŢIE BANAT SA Timişoara, Zona Medie Tensiune - Joasă Tensiune Reşiţa, Consiliului Local al Municipiului Reşiţa aparţinându-i doar aparatele de iluminat public şi stâlpii destinaţi susţinerii firului de contact electric al tramvaiului, stâlpi care deservesc şi o parte din  iluminatul public. Pentru defecţiunile produse în sistemul de iluminat  public din municipiul Reşiţa la nivelul mai multor stâlpi de iluminat, la  nivel de stradă, zonă, sau cartier, cetăţenii se vor adresa telefonic la dispeceratul teritorial ENEL CALL CENTER la telefon nr. 0255 929, deoarece aceste avarii sunt în exclusivitate de competenţa operatorului de reţea”, susţine Marius Bălean.
Între municipalitate şi societatea amintită există un protocol, dar acesta nu vizează decât intervenţia Primăriei pentru întreţinerea şi înlocuirea aparatelor de iluminat public. “Asigurarea iluminatului public este posibilă doar în condiţiile asigurării de către operatorul de reţea a parametrilor de calitate a energiei electrice, în conformitate cu prevederile Standardului de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate. Pentru eliminarea disputelor telefonice dintre cetăţeni şi operatoarele din cadrul dispeceratului teritorial ENEL CALL CENTER, care de regulă refuză apelurile acestora referitoare la nefuncţionarea iluminatului public şi le răspunde să se adreseze Primăriei Reşiţa, indiferent de amploarea defecţiunii, am transmis o informare conducerii S.C. ENEL DISTRIBUŢIE BANAT S.A. Timişoara, despre acest gen de comportament necorespunzător”, mai spune reprezentantul Primăriei Reşiţa.
O altă problemă, care sărăceşte bugetul local, este legată de reparaţiile pe care Enel le face în timpul zilei. “Pentru economisirea banilor publici prin eliminarea funcţionării iluminatului public aprins pe timpul zilei, pe parcursul mai multor ore de funcţionare, de către lucrători ai Unităţii Operative Reşiţa, pentru  verificări şi reparaţii, am transmis o solicitare operatorului de reţea, Zona Medie Tensiune - Joasă Tensiune Reşiţa, să dispună efectuarea acestor lucrări pe timpul nopţii, când reţelele de iluminat public sunt în stare normală de funcţionare”, informează Bălean. Pe adresa Primăriei au sosit o mulţime de reclamaţii în acest sens. “Domnul inginer Deteşan Ioan Vasile, şeful Unităţii Operative Reşiţa, din cadrul S.C. ENEL DISTRIBUŢIE BANAT S.A., ne-a răspuns că nu are altă soluţie. Considerăm că totuşi soluţii există, mai ales când este vorba de banul public care trebuie economisit, deoarece societatea S.C. ENEL ENERGIE S.A care facturează la tariful zi – noapte E 2,  energia electrică consumată, nu ia în considerare consumul inutil efectuat în afara programului de funcţionare, din iniţiativa operatorului de reţea. Dacă totuşi reviziile şi reparaţiile instalaţiilor electrice de iluminat nu pot  fi  realizate pe timpul nopţii, atunci propunem reprogramarea contoarelor digitale de energie electrică, astfel încât să nu ia în considerare consumurile care nu se încadrează în programul de funcţionare al iluminatului public în municipiul Reşiţa”, mai spune Marius Bălean.