Ruta feroviată Piteşti –Curtea de Argeş s-ar putea închide

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe ruta Piteşti - Curtea de Argeş circulă cinci trenuri, unul dintre acestea fiind Săgeata Albastră

Secţia de cale ferată Piteşti-Curtea de Argeş s-ar putea închide potrivit unui proiect de restructurare al companiei CFR care a fost prezentat Ministerului Transporturilor şi Fondului Monetar Internaţional.

Printre secţiile de cale ferată cu cele mai mari pierderi per pasager la kilometru se numără şi una dintre cele mai vechi rute din ţară, Piteşti-Curtea de Argeş a fost construită în urmă cu 112 ani şi fiecare haltă sau gară în care trenul oprea odinioară este un monument istoric.

Multe dintre ele, cum ar fi haltele Borleşti şi Merişani, gara Vâlcele, gara Băiculeşti, construită în secolul XIX şi consideratămonument istoric, dar şi halta Zigoneni au fost scoase de pe rută şi fie au fost lăsate în paragină, fie transformate în locuinţe sociale pentru angajaţii CFR.

Gara din Curtea de Argeş, numită şi Gara Regală pentru că membrii familiei regale au fost primii călători a fost construită în 1898, după un model francez şi are şi ea statut de monument istoric.


În prezent pe această rută circulă de luni până vineri cinci trenuri, dus-întors, sâmbăta trei trenuri, iar duminica două. Dintre aceste trenuri patru sunt personale, adică locomotive vechi cu un singur vagon, şi un singur accelerat, Săgeata Albastră.


Preţul unui bilet este de 4.4 lei pentru trenul personal şi 13.6 lei pentru accelerat. Zilnic circulă aproximativ 10 persoane cu trenul vechi, dintre aceştia jumătate fiind CFRişti care fac naveta, iar cu săgeata, în medie, 40-50 de persoane, care de obicei merg la Bucureşti.


“Încă nu am primit ceva oficial că se va desfiinţa această rută, dar nu sunt de acord. Calea ferată se dezvoltă în toate ţările civilizate. Piteşti-Curtea de Argeş n-ar mai fi aşa aglomerată pe auto dacă ar fi puţin mai modernă, dacă s-ar investi şi am avea şi călători mai mulţi”, spune Adrian Cristescu, şef de staţie călători Piteşti.


“E un patrimoniu naţional acolo. Staţiile sunt monumente istorice. Nu poţi să le închizi aşa. Se poate trece ca secţie neinteroperabilă prin hotărâre de Guvern şi atunci poate fi vândută la o firmă privată, ca să nu fie inchisă. Dar nici privatul nu va investi s-o întreţină. O va utiliza şi apoi o va lăsa în paragină”, spune dezamăgit Ion Adrian, liderul de sindicat Mişcare comercial CFR Piteşti.


Mai multe pentru tine:
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta