Ruta feroviată Piteşti –Curtea de Argeş s-ar putea închide

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe ruta Piteşti - Curtea de Argeş circulă cinci trenuri, unul dintre acestea fiind Săgeata Albastră

Secţia de cale ferată Piteşti-Curtea de Argeş s-ar putea închide potrivit unui proiect de restructurare al companiei CFR care a fost prezentat Ministerului Transporturilor şi Fondului Monetar Internaţional.

Printre secţiile de cale ferată cu cele mai mari pierderi per pasager la kilometru se numără şi una dintre cele mai vechi rute din ţară, Piteşti-Curtea de Argeş a fost construită în urmă cu 112 ani şi fiecare haltă sau gară în care trenul oprea odinioară este un monument istoric.

Multe dintre ele, cum ar fi haltele Borleşti şi Merişani, gara Vâlcele, gara Băiculeşti, construită în secolul XIX şi consideratămonument istoric, dar şi halta Zigoneni au fost scoase de pe rută şi fie au fost lăsate în paragină, fie transformate în locuinţe sociale pentru angajaţii CFR.

Gara din Curtea de Argeş, numită şi Gara Regală pentru că membrii familiei regale au fost primii călători a fost construită în 1898, după un model francez şi are şi ea statut de monument istoric.


În prezent pe această rută circulă de luni până vineri cinci trenuri, dus-întors, sâmbăta trei trenuri, iar duminica două. Dintre aceste trenuri patru sunt personale, adică locomotive vechi cu un singur vagon, şi un singur accelerat, Săgeata Albastră.


Preţul unui bilet este de 4.4 lei pentru trenul personal şi 13.6 lei pentru accelerat. Zilnic circulă aproximativ 10 persoane cu trenul vechi, dintre aceştia jumătate fiind CFRişti care fac naveta, iar cu săgeata, în medie, 40-50 de persoane, care de obicei merg la Bucureşti.


“Încă nu am primit ceva oficial că se va desfiinţa această rută, dar nu sunt de acord. Calea ferată se dezvoltă în toate ţările civilizate. Piteşti-Curtea de Argeş n-ar mai fi aşa aglomerată pe auto dacă ar fi puţin mai modernă, dacă s-ar investi şi am avea şi călători mai mulţi”, spune Adrian Cristescu, şef de staţie călători Piteşti.


“E un patrimoniu naţional acolo. Staţiile sunt monumente istorice. Nu poţi să le închizi aşa. Se poate trece ca secţie neinteroperabilă prin hotărâre de Guvern şi atunci poate fi vândută la o firmă privată, ca să nu fie inchisă. Dar nici privatul nu va investi s-o întreţină. O va utiliza şi apoi o va lăsa în paragină”, spune dezamăgit Ion Adrian, liderul de sindicat Mişcare comercial CFR Piteşti.