Război publicitar pe stâlpii de troleibuz la Neamţ

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Casetele publicitare au fost aliniate în mijlocul trotuarului

Reprezentanţii firmei care îşi revendică dreptul de publicitate pe stâlpi invocă un contract de exclusivitate valabil până în 2017 care nu ar fi respectat.

Un litigiu comercial între o firmă de publicitate  şi socie-tatea locală de transport public Troleibuzul naşte o situaţie hilară la Piatra Neamţ.
Reprezentanţii societăţii Image Media spun că operatorul de transport, proprietar al stâlpilor de susţinere a liniilor electrice, le îngrădeşte dreptul de expunere a panourilor publicitare şi încalcă un contract de exclusivitate încheiat în 2007. „Contractul este pe o perioadă de zece ani şi nu a fost respectat decât doi ani. În instanţă am primit dreptate, iar firma de transport a fost obligată să elibereze stâlpii pentru a ne desfăşura activitatea de publicitate“, spune Constantin Boureanu, administratorul Image Media.

Cheltuială inutilă de zeci de mii de euro

Cum nici hotărârea judecătorească executorie şi nici dosarul de executare nu l-au impresionat pe directorul Troleibuzul, firma de publicitate a trecut pe 29 august la demontarea casetelor existente pe stâlpi. „Aceste cheltuieli suplimentare vor trebui suportate, conform sentinţei, de SC Troleibuzul SA, iar pentru cei 1.200 de stâlpi vizaţi, sunt preconizate la câteva zeci de mii de euro“, mai spune administratorul.

Reprezentanţii Image Media contestă legalitatea contractelor încheiate ulterior de societatea de transport local pentru publicitatea stradală.
„În 2007 stâlpii erau liberi, iar noi le-am propus celor de la Troleibuzul să închirieze aceste casete în scop publicitar. Am semnat atunci un contract de exclusivitate care nu este respectat“, mai spune Constantin Boureanu. Războiul actelor s-a mutat însă în stradă după ce, la finele săptămânii, conducerea firmei de transport a decis să remonteze casetele date jos.

„Este într-adevăr un scandal, dar nu pot comenta mai mult pentru că sunt în concediu şi abia mâine voi ajunge la serviciu“, a răspuns Constantin Hociung, directorul Troleibuzul. Ameninţat cu plângere penală, şeful societăţii se apără spunând că şi societatea va face o plângere la adresa firmei de publicitate.