Cum se întreţine caroseria maşinii prin metode simple: ponturi de la specialişti
0De cele mai multe ori, întreţinerea unei maşini costă destul de mult, însă specialiştii susţin că este mult mai ieftină decât achiziţionarea unui automobil nou.
Spălarea maşinii cu regularitate, ceruirea ei, îngrijirea zgârâiturilor mărunte sau alte lucrări simple de întreţinere sunt doar câteva dintre secretele care pot prelungi viaţa unei maşini.
Spălată şi ceruită
Dacă maşină se conduce rar sau nu este folosită pentru un timp îndelungat, este indicat că această să fie spălată şi ceruită înaintea parcării. Astfel se evită formarea petelor ce reduc luciul vopselei şi afectează finisajul acesteia.
“Este important să se cureţe cât mai repede maşina în momentul în care această se murdăreşte, dar contează şi mai mult cu ce ce se curăţă. Prin frecarea cu o cârpă uscată nu rezultă decât întinderea murdăriei şi avarierea vopselii mai ales din cauza particulelor de praf. Efectele acestea nu o să se vadă pe loc, dar în timp ar putea exista probleme. Trebuie folosită o cârpă umedă, sau o soluţie specială de spălare fără apă a automobilelor. Dacă se foloseşte apă, nu trebuie combinată cu un sortiment de substanţă care să conţină minerale sau dioxid de carbon”, explică Florin Stoica, tinichigiu.
Zgârieturile şi alte imperfecţiuni ale vopselei
Dacă maşină a fost zgâriată , este important să se remedieze problema cât de repede posibil. Primul pas este determinarea adâncimii zgârieturii. “Dacă se poate să vedea metalul gol, înseamnă că locul respectiv ar putea rugini rapid dacă va fi expus la umiditate. Dacă zgârietură a ajuns doar la grund, de obicei are o culoare gălbuie, se poate repara ceva mai târziu fără temeri, dar nu mai mult de o lună”, susţine specialistul.
Folie de protecţie transparenţă
Mai nou, producătorii de folie din poliuretan au dezvoltat un nou tip de material, care are rolul de protecţie a vopselei automobilului. Folia respectivă oferă protecţie UV, protecţie împotriva sării, a nisipului, a micilor pietricele şi chiar a zgârieturilor accidentale. În plus, nici nu se vede şi protejează vopseaua pe termen lung. Mai mult decât atât, dacă se doreşte înlăturarea ei, aceasta nu va lasă urme pe vopseaua maşinii şi astfel dacă este necesar, se poate schimbă fără probleme.
Ceruirea periodică
Dacă nu folosiţi folie transparenţă, este indicat să aplicaţi un strat de ceară protectoare pe maşină. “Se recomandă folosirea cerii sub formă de pastă în defavoarea celei spray. Cea mai bună este aceea care conţine un procent mare de ceară carnauba. Respectivă ceară se aplică pe caroserie (excepţie fac elementele din sticlă şi cauciuc) cu ajutorul unui burete umed şi se curată cu o cârpă din bumbac moale sau microfibră odată ce se usucă. Ca un pont, este indicat să se aplice un strat suplimentar pe capotă şi pe partea frontală a automobilului. Stratul de ceară se subţiază mult mai repede în zona aceea şi este locul în care maşina are nevoie de protecţie maximă”, susţine Florin Stoica.