Şoferul, vinovat în drama de la Scânteia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Procurorii au finalizat ieri ancheta accidentului în care au pierit 14 oameni. Administratorii microbuzului au fost trimişi în judecată. Conducătorul microbuzului, care a murit din cauză rănilor grave, este considerat de anchetatori cel care a cauzat tragedia. Şefii lui sunt judecaţi pentru că au încălcat legile muncii.

La aproape un an de la tragedia feroviară de pe 14 august 2009 procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iaşi au stabilit că Petrişor Apostu (26 de ani), şoferul care conducea microbuzul morţii, este vinovat de producerea accidentului. Potrivit rechizitoriului, tânărul care şi-a pierdut şi el viaţa în accident alături de alţi 13 de călători, nu a oprit la trecerea la nivel cu calea ferată. „Învinuitul Apostu Petrişor Răzvan a ignorat semnalele care interziceau trecerea şi s-a angajat în traversarea căii ferate. Ajuns la al treilea fir de cale ferată microbuzul marca Volkswagen s-a oprit din motive necunoscute, fiind surprins şi lovit de trenul accelerat 14053 de tip automotor cu două vagoane", se menţionează în rechizitoriu.

În urma unei expertize s-a stabilit că maşina a fost lovită de tren cu 72 de kilometri la oră. Pentru a evita accidentul automotorul trebuia să circule cu o viteză de 30 de kilometri la oră, însă pe sectorul respectiv viteza putea să ajungă până la 100 de kilometri la oră. Mai mult, experţii au menţionat că microbuzul nu avea probleme la sistemul de rulare, direcţie şi frânare.

Pentru că şoferul a decedat la trei zile după accident procurorii au încetat urmărirea penală pentru ucidere din culpă şi s-a dispus neînceperea urmăririi penale pentru vătămare corporală din culpă şi distrugerea şi semnalizarea falsă, nerespectarea regimului transportului rutier public.

Administratorii acuzaţi

În schimb procurorii i-au trimis în judecată pe cei doi administratori ai firmei Valcris Trans, care deţinea microbuzul. Ionel Dumitriu şi Constantin Scîntei au fost acuzaţi de infracţiuni la Legea securităţii şi sănătăţii în muncă şi nerespectarea regimului transportului rutier public. Procurorii au stabilit că cei doi administratori nu i-au asigurat lui Apostu  condiţii de securitate şi sănătate în muncă cât şi pentru prevenirea accidentelor de muncă, nu i-au întocmit contract de muncă şi nu deţineau licenţă de transport pe firma Valcris Trans pentru traseul Iaşi- Scânteia.  

Dumitriu fost trimis în judecată şi pentru fals intelectual, fals material în înscrisuri oficiale şi uz de fals. Potrivit rechizitoriului, administratorul a falsificat un contract individual de muncă pe numele unui salariat, falsificând semnătura acestuia şi a lui Scîntei, pentru a menţine activă licenţa de transport persoane şi pe cea de transport judeţean.

Nu consider că am săvârşit un fals prin semnarea pe contractul individula de muncăcu numele „Scîntei" şi „Iacob" pentru că eu eram administrator la SC Valcris Trans SRL aveam drept de semnătură, iar celălat administrator Scîntei Constantin a fost de acord",  a declarat Dumitriu în faţa procurorilor. Acesta a susţinut că salariatul a fost de acord să semneze în locul lui.

Cei doi vor mai fi cercetaţi de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi pentru evaziune fiscală. În dosarul Scânteia a primit neînceperea urmăririi penale şi mecanicul de locomotivă, Buda Vasile pentru neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă.

În acest caz, s-au constituit parte civilă cinci spitale, iar rudele victimelor vor preciza la instanţă ce daune solicită. Liliana Chelaru, căreia i-au decedat în accident soţul şi fiul a spus în faţa procurorilor că doreşte 50.000 de lei daune materiale şi 200.000 de lei daune morale, iar Maria Rădeanu, soţia uneia dintre victime solicită 5.000 de euro daune materiale şi 400.000 de euro daune morale. „Ne vom întâlni cu domnul avocat şi vom discuta despre daune", a spus Elena Meşteru, sora unuia dintre supravieţuitori.

Mai citiţi şi:

Iaşi: Trimişi în judecată în „dosarul Scânteia"

Iaşi: (VIDEO) Dosar penal pentru şoferul microbuzului ucigaş (UPDATE)

Iaşi: Numele victimelor din accidentul feroviar de la Scânteia

Mai multe pentru tine:
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Videoclipuri false cu rechini în zonele afectate de uraganul Melissa circulă pe rețele sociale și induc în eroare utilizatorii
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ilie Bolojan l-a primit la Palatul Victoria pe Bartolomeu I: „I-am transmis calde mulțumiri pentru că poartă în rugăciune și binecuvântări România”
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv