Podul Calafat-Vidin va fi inagurat în iune, însă lucrările pentru reabilitarea drumului naţional DN 56 nu sunt în grafic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul Vidin-Calafat va fi inaugurat în luna iunie

Victor Ponta a declarat că noul pod Vidin-Calafat av fi inaugurat pe data de 15 iunie. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost deja construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.

Mircea Guţă, primarul oraşului Calafat, a declarat că ar trebui urgentate lucrările pentru reabilitarea drumului naţional DN56 Craiova-Calafat. Edilul este convins că infrastructura rutieră din zonă nu va putea suporta traficul de pe podul de peste Dunăre.Traficul rutier va creşte de 10 ori, iar locuinţele oamenilor ar putea fi serios afectate dacă investiţiile nu vor fi gata. "Pentru reabilitare, DN56 Craiova-Calafat a fost împărţit în două tronsoane: Craiova-Galicea Mare şi Galicea Mare-Calafat, pentru care lucrează firmele Delta ACM şi, respectiv, Mochlos SA. Din lipsa finanţării, primul tronson este realizat în proporţie de 25%, iar la cel de-al doilea lucrările încă nu au început. Din ultimele informaţii pe care le am, se pare că şi pentru Galicea Mare-Calafat ar fi fost alocată o sumă de bani, pentru că este urgentă măcar realizarea porţiunii din dreptul satelor Basarabi şi Golenţi (n.red. sate care aparţin de Calafat), până la Maglavit. În aceste sate infrastructura existentă nu poate face faţă traficului de pe pod şi casele oamenilor ar putea fi afectate. În acest sens s-ar putea face legătura cu drumul Maglavit-Drobeta Turnu Severin care a fost reabilitat şi pe care se circulă foarte bine în acest moment", a spus primarul Guţă. 

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere vor fi încasate de statul român, iar bulgarii vor rămâne doar cu taxele feroviare. 

 Imediat după ce se va da drumul la pod, distanţa dintre Vidin şi Calafat va fi parcursă în doar câteva minute. Ruta de tranzit după finalizarea podul Calafat-Vidin este: Germania-Zagreb-Belgrad- Drobeta-Turnu-Severin- Calafat-Vidin- Sofia-Salonic sau Istanbul.   Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania.Costul construcţiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului roman.

Mai multe pentru tine:
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Din ce cauză tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc de cancer de colon. Mâncarea care îi îmbolnăvește
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
O nouă apariție de weekend a Prințesei Kate. Viitoarea regină a avut un mesaj de suflet: ”Ne lepădăm de ce nu ne mai e de folos”
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE