FOTO Podul Calafat-Vidin a fost  inaugurat în prezenţa lui Victor Ponta şi a comisarului european Johannes Hahn. Podul a fost botezat „Noua Europă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat vineri, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost deja construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.

UPDATE Noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria, de la Calafat-Vidin, va fi denumit „Noua Europă“ („New Europe“), a anunţat premierul Victor Ponta, precizând că a convenit acest lucru într-o discuţie avută cu preşedintele bulgar, la ultimul Consiliu European. „Am discutat la ultimul Consiliu European cu preşedintele Bulgariei şi împreună ne-am gândit, am şi propus şi aşa va rămâne“, a spus Ponta.

Podul a fost inaugurat vineri, în prezenţa comisarului european pentru politică regională, Johannes Hahn, care s-a referit de asemenea la acest pod folosind denumirea "New Europe".

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere vor fi încasate de statul român, iar bulgarii vor rămâne doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, va fi percepută o taxă de cel mai probabil de 2 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii vor trece gratuit.

Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat la Vidin, pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

Imediat după ce se va da drumul la pod, distanţa dintre Vidin şi Calafat va fi parcursă în doar câteva minute. Ruta de tranzit după finalizarea podul Calafat-Vidin este: Germania-Zagreb-Belgrad- Drobeta-Turnu-Severin- Calafat-Vidin- Sofia-Salonic sau Istanbul. Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania.Costul construcţiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român.

Mai multe pentru tine:
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune