Cea mai mare navă de transport auto rutier construită în zona balcanică, livrată pentru norvegieni de şantierul Daewoo Mangalia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava construită pentru norvegieni la şantierul Daewoo Mangalia FOTO DMHI

Şantierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries din Mangalia a livrat cea mai mare navă specializată în transportul autovehiculelor rutiere, ce a fost construită în zona Mării Negre şi a Mării Mediterane.

Nava Höegh Jacksonville de tip PC/TC (pure car/truck carrier) are o capacitate de 6.500 de unităţi şi face parte dintr-o serie de două nave contractate cu unul dintre liderii globali in transportul maritim de automobile, compania Höegh Autoliners din Norvegia. Armatorul navei este compania Ocean Yield din Norvegia.

Şantierul din Mangalia, al cărui acţionar majoritar este Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering din Coreea, a semnat contractul cu norvegienii în septembrie 2012 pentru construcţia a două proiecte PC/TC. „A reprezentat un pas important pentru Daewoo Mangalia, care se afirmase drept o companie specializată în constructia de vrachiere şi port-containere. A trebuit să ne adaptăm strategia de marketing la evoluţiile curente ale pieţei mondiale de construcţii de nave noi“, spun reprezentanţii şantierului.

Nava are o lungime totală de aproximativ 199.90 metri, lăţimea de 32.26 metri, pescajul de 10.00 metri, viteza maximă de peste 16 noduri şi este propulsată de un motor principal sub licenta MAN B & W de 8330 kW. A fost construită sub supravegherea societăţii de clasificare Det Norske Veritas (DNV), fiind înregistrat sub pavilion Norvegia.

Instalarea la bordul navei a unor echipamente specifice transportului maritim de autovehicule a fost finalizată cu succes. „A fost o mare provocare pentru angajaţii DMHI, datorită cerinţelor tehnice de cel mai înalt nivel: tehnici de sudură şi detensionare de mare fineţe şi lucrări de armare în clase de precizie ridicate“, arată specialiştii navali.

Nava a fost livrată la data stabilită în contract, 30 aprilie, la doar 12 luni de la începerea lucrărilor. DMHI declară că perioada dintre semnarea contractului şi livrarea navei poate fi considerată un record pentru industria navală: doar 19 luni care includ şi timpul necesar proiectării.

La terminarea proiectului, mulţumiţi de rezultat, norvegienii de la Höegh Autoliners au premiat 27 specialişti DMHI, care au contribuit decisiv la realizarea proiectului. Compania era oricum angajată din septembrie 2013 în sprijinirea comunităţii locale printr-o susţinere materială lunară a Centrului Maternal din Mangalia.

„Având în vedere situaţia dificilă a pieţei, mai ales pentru şantierele navale europene, noua livrare vine ca o reconfirmare a capacităţii DMHI de a face faţă oricărei provocări şi de a deveni unul dintre cele mai competitive şantiere navale pe plan global“, precizează reprezentanţii şantierului din Mangalia.

Vă mai recomandăm

Nava Flaminia vine în portul Mangalia pentru reparaţii

Stadiul reparaţiilor la nava Flaminia. Armatorul a comandat lucrări de modificare a corpului vasului