Cum a scăpat de amendă, în instanţă, şoferul unui BMW filmat conducând cu 238 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un şofer care a fost lăsat fără permis după ce a bătut recordul de viteză pe autostrada A2, circulând cu 238 km/h, a învins Poliţia Română în instanţă. Şoferul a obţinut anularea amenzii arătând că în imaginile surprinse de radar numărul maşinii nu se vede clar.

Amendă de 1.300 de lei şi suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile. Aceasta a fost sancţiunea aplicată de poliţişti şoferului unui BMW surprins pe A2, în luna iunie 2018, circulând cu 238 km/h. Poliţiştii au aplicat sancţiunea în baza imaginilor surprinse de radar. Şoferul a contestat, însă, sancţiunea în instanţă, iar prima fază a procesului s-a judecat la Judecătoria Călăraşi.

Judecătorii de aici i-au dat câştig de cauză şoferului, arătând că imaginile surprinse de radar nu sunt suficient de clare astfel încât să nu existe niciun dubiu cu privire la comiterea faptei de către şofer. „Din vizionarea înregistrării video depuse la dosar de intimat, nu se poate stabili dacă viteza de 238 km/h înregistrată cu aparatul radar aparţine autoturismului  condus de petent întrucât nu se poate observa numărul de înmatriculare al acestuia, în condiţiile în care în filmare mai apar şi alte autoturisme ce se deplasează în aceeaşi direcţie”, se arată în sentinţa Judecătoriei Călăraşi.

Magistraţii mai arată că în înfăptuirea justiţiei, judecătorii nu se bazează pe probabilitate, ci pe certitudinea dobândită pe bază de probe decisive. „Numai aşa se formează convingerea, izvorâtă din dovezile administrate în cauză, că realitatea obiectivă (fapta supusă judecăţii) este, fără echivoc, cea pe care o înfăţişează realitatea reconstituită ideologic cu ajutorul probelor. În condiţiile în care din probele administrate nu rezultă cu certitudine săvârşirea faptei ilicite de către petentul pe care intimata a înţeles să-l sancţioneze, soluţia firească este aceea de a anula procesul-verbal de constatare a contravenţiei, îndoiala fiind echivalentă cu o probă pozitivă de nevinovăţie”, se mai arată în sentinţa pronunţată pe fond.

Poliţia Română a atacat sentinţa cu apel, care s-a judecat la Tribunalul Călăraşi arătând că din înregistrare se poate observa cu uşurinţă numărul de înmatriculare al autoturismului înregistrat, iar pe tot parcursul înregistrării, autoturismul condus de intimat circulă pe aceeaşi bandă, în faţa autospecialei de poliţie, respectiv banda nr. 2, depăşind toate celelalte autovehicule care circulau pe banda nr. 1 a autostrăzii, având aşadar, viteza superioară acestora. „Mai mult decât atât, din aceeaşi înregistrare video se observă dincolo de orice dubiu faptul că în mod constant autoturismul depăşeşte limita legală de viteză, circulând cu viteză superioară limitei de 180 km/h. Din acest punct de vedere, apreciem ca fiind dincolo de orice dubiu faptul că autoturismul condus de petent a circulat cu viteza de 238 km/h, aşa cum rezultă din înregistrarea video”, s-a arătat în apelul Poliţiei Române.

Tribunalul Călăraşi a meninţinut, însă, decizia Judecătoriei Călăraşi, judecătorii de la Tribunal constatând, la rândul lor, că nu imaginile pe baza cărora a fost aplicată sancţiunea nu sunt clare. „Se observă că în planşa A nu sunt vizibile decât lumini, fiind indicate ora 22:24:43 şi viteza ţintei T de 238 km/h, iar în planşa B este vizibil numărul de înmatriculare, însă este indicată ora 22:23:05 şi viteza ţintei T de 71 km/h, fără a fi clar dacă acelaşi autoturism înregistrat cu viteza de 71 km/h a avut ulterior viteza de 238 km/h. Prin urmare, tribunalul reţine că în speţă nu este îndeplinită condiţia ca înregistrarea video şi planşele foto să cuprindă valoarea vitezei înregistrată şi consemnată în procesul verbal de contravenţie, nefiind astfel dovedită fapta contravenţională reţinută în sarcina intimatului”, se arată în sentinţa Tribunalului Călăraşi, care este definitivă.