Desfiinţarea traseelor maxi-taxi, un moft al primăriei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ocolitoare ale transportului în comun, cât şi asociaţiile de mediu, care consideră măsura autorităţilor "o alegere de-a-ndoaselea". "Zona centrală a Capitalei prezintă un grad mare de

ocolitoare ale transportului în comun, cât şi asociaţiile de mediu, care consideră măsura autorităţilor "o alegere de-a-ndoaselea". "Zona centrală a Capitalei prezintă un grad mare de poluare din cauza traficului. Transportul în comun ar fi trebuit încurajat (...) Să se lucreze la parcul auto care, oricum este destul de vechi", a afirmat Gabriel Ciuiu, reprezentantul Agenţiei pentru Protecţia Mediului - Bucureşti.
"S-a luat măsura interzicerii circulaţiei maxi-taxiurilor prin centru deoarece se urmăreşte reorganizarea şi eficientizarea traficului rutier. Centrul oraşului era oricum destul de aglomerat, şi fără microbuze se va fluidiza traficul. Până când vom hotărî cum va fi soluţionată problema lipsei de maxi-taxiuri, traficul va fi acoperit de autobuzele RATB", a spus ştefan Pirpiliu, preşedintele Comisiei de Transporturi din Cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti. În timp ce maxi-taxi tocmai devenise amintire pentru locuitorii din centrul Bucureştiului, puţinele autobuze, tramvaie sau troleibuze din zonă au fost luate cu asalt ieri, încă de la primele ore ale dimineţii. Preşedintele Asociaţiei EcoEuropa, Dragoş Stan, a arătat că, în timp ce maşinile maxi-taxi sunt interzise, arterele centrale ale oraşului sunt traversate zilnic de o sumedenie de rable particulare sau autobuze RATB, vechi de când lumea. "Prin centrul oraşului ar trebui interzis tot traficul auto. Dacă tot a trebuit să se circule pe acolo, trebuiau să lase maxi-taxi. Ei au maşini mai noi, care nu emit chiar atât de multe noxe ca maşinile RATB. În plus, este o problemă de spaţiu în trafic. Într-un maxi-taxi intră multe persoane... Este mai bine ca fiecare să meargă cu maşina personală, în condiţiile în care este cunoscut faptul că parcul auto al Capitalei este oricum vechi?", a acuzat preşedintele EcoEuropa. Mai mult, acesta a declarat, pentru Adevărul, că membrii asociaţiei pe care o conduce vor organiza o campanie de strângere de semnături pentru interzicerea traficului auto pe artera Piaţa Unirii-Universitate-Piaţa Romană pe motiv că gradul de poluare în zona cu pricina "are efecte dezastruoase asupra sănătăţii populaţiei". În replică, ştefan Pirpiliu a precizat că autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele pot transporta mult mai multe persoane decât autoutilitarele transformate în maxi-taxi. În acest sens, la anul vor fi aduse încă 500 de autobuze noi, multe dintre acestea acoperind zona centrală a Capitalei.

Fără opriri la solicitările călătorilor
Începând de ieri, microbuzele maxi-taxi circulă numai la periferia cartierelor Rahova, Berceni, Dristor, Pantelimon, Colentina şi Tei. Niciunul din cele 11 trasee (faţă de 26 câte erau) nu traversează centrul oraşului sau partea de nord-vest a Capitalei. Conform hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti, vor fi înfiinţate staţii speciale, iar şoferii nu vor mai putea opri la solicitarea călătorilor sau în staţiile RATB. Biletele vor putea fi cumpărate atât de la şofer, cât şi de la punctele fixe, înfiinţate pe traseu. Începând de ieri, când a intrat în vigoare noul regulament de transport maxi-taxi, operatorii sunt obligaţi să elibereze abonamente lunare. Asocierile de firme care au câştigat licitaţia vor avea licenţă pe o perioadă de 2 ani de zile.