Din 2023, aeroporturile care nu sunt profitabile vor fi închise. Braşovul investeşte 40 de milioane de euro într-un terminal modern şi sigur

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În şedinţa Consiliului Judeţean de ieri, aleşii Braşovului au aprobat două hotărâri importante pentru continuarea proiectului aeroportului de la Ghimbav, respectiv indicatorii tehnico-economici aferenţi terminlului, dar şi concesionarea acestuia unei companii aeriene, după ce lucrările vor fi finalizate.

Valoarea totală a construcţiei terminalului, care va avea o suprafaţă de 11.780 de mp este de 40 de milioane de euro. Potrivit conceptului arhitectural, terminalul va avea o faţadă spectaculoasă, care presupune folosirea unei cantităţi mari de metal şi sticlă specială. „În bugetul total proiectul aeroportului sunt incluse şi echipamentele prevăzute de legislaţia în vigoare. Terminalul pentru care am aprobat indicatorii tehnico-economici are o suprafaţă de 11.780 m. În anul 2016 am aprobat un terminal de 3.600 m. Toate sumele necesare reies din listele de cantităţi. Valoarea actuală estimată a terminalului este de 40 milioane euro, pe care am luat-o în calcul încă din momentul în care am optat pentru terminalul de 11.600 mp. Nu este o variantă finală, pentru că se vor organiza licitaţiile, iar valorile se pot schimba”, a precizat Adrian Veştea, preşedintele CJ Braşov.

Lucrări suplimentare pentru a respecta standardele de securitate

Conform noilor standarde referitoare la securitate, sunt necesare lucrări suplimentare, dar şi noi echipamente ce trebuie instalate, lucrări la structura de rezistenţă necesară extinderii ulterioare a terminalului, dar şi echipamente de detectare a materialelor radioactive. Valoarea acestora nu a putut fi estimată, având în vedere că, cel puţin la aeroporturile din România, astfel de dispozitive au fost donate de Guvernul SUA. Adrian Veştea a precizat că în cursul săptămânii viitoare va fi încărcată documentaţia în vederea lansării licitaţiei pentru construcţia şi dotarea terminalului.

În ceea ce priveşte concesionare aeroportului, Adrian Veştea a subliniat faptul că în conformitate cu reglementările europene, toate aeroporturile trebuie să fie operate de către mediul privat, într-un mediu concurenţial şi fără intervenţia autorităţilor publice, pentru a asigura ajutor de stat. „Este un lucru obligatoriu, iar noi, pentru a putea depune acest proiect, inclusiv pentru finanţare europeană am luat decizia să începem de acum prenotificarea şi notificarea Comisiei Europene, care se face în baza unui plan de afaceri. Acest plan de afaceri precizează şi care este perioada de recuperare a investiţiei de către Consiliul Judeţean Braşov. La finalul concesiunii, operatorul privat ne va returna toate sumele”, a explicat preşedintele CJ Braşov.

Braşovul ar putea prelua o parte a traficului de pe aeroporturile care se vor închide

De asemenea, coordonatorul proiectului aeroportului, Alexandru Anghel, a precizat că această concesionare este absolut obligatorie, având în vedere că din anul 2023 nici un astfel de obiectiv nu va mai putea fi subvenţionat de consiliile judeţene şi e posibil ca din anul 2023 este foarte posibil ca multe aeroporturi din România să se închidă. „În acest moment, în afară de Otopeni, mai sunt câteva aeroporturi profitabile. Din 2023, cele care nu sunt pe profit se vor închide. Lansând procedura de concesionare, noi putem obţine un avantaj, pentru că am fi primul aeroport din România operat de o entitate privată. Ba mai mult, după 2023, Braşovul ar putea prelua o parte a traficului de pe aeroporturile care se vor închide”, a spus Anghel. Acesta a precizat că, după notificarea Comisiei Europene şi după ce aeroportul va deveni funcţional, Consiliul Judeţean Braşov ar putea recupera, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, 100% din cheltuielile pentru sistemele de securitate şi 75% din cele pentru suprafeţele de mişcare.

Citeşte şi:

Şansa pentru ca aeroportul de la Braşov să devină funcţional este concesionarea, variantă agreată şi de către Comisia Europeană

Termen pentru Aeroportul Braşov: în 2020 va decola primul avion

Mai multe pentru tine:
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Gestul răvășitor al lui Eugen Cristea, la 7 luni de la decesul soției: „Îi simt prezența în casă, mai pun o farfurie pe masa de Crăciun”. Cine îi alină suferința?
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Motivul halucinant pentru care Emmanuel Macron a apărut cu pantofi cu două numere mai mari. Imaginile sunt reale și au încins Internetul
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie