Subiecte accesibile la ultima probă a Evaluării Naţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevi, după examen, la Şcoala numărul 30 din Capitală

Ieri, absolvenţii de clasa a VIII-a au dat ultima probă a Evaluării Naţionale. Înainte de începerea examenului la matematică, pe copii îi preocupa mai mult ce-au făcut cu cu două zile în urmă la română: „Ce ai pus? Subiectiva? Şi eu la fel!".

 După ce au intrat în sală, înainte de venirea subiectelor, unii dintre ei au simţit nevoia să mai vorbească o dată, la telefon, cu părinţii rămaşi afară. „Hai, închide telefonul. Baftă! Te linişteşti şi scrii", şi-a încurajat un părinte copilul, de la poarta Şcolii numărul 30, din sectorul 2 al Capitalei, la ora 8.30.

„Nu a fost greu, dar nu prea am făcut"

Elevii şi profesorii, deopotrivă, şi-au depozitat genţi, cărţi şi telefoane mobile pe pervazul sălilor de examen. Toate electronicele au fost, în prealabil, închise.

Primii elevi au ieşit din examen după o oră. „Nu a fost greu, dar nu prea am făcut, nu avea rost să mai stau", a spus Vlad. „Eu plec în vacanţă, nu vin vineri la afişarea rezultatelor", a spus un alt elev. Dialogul s-a concentrat apoi pe viitor.

„Tu unde ai vrea să intri?", întreabă un puşti. „ Unde o vrea Dumnezeu!", vine şi răspunsul. Cei mai mulţi elevi au spus că subiectul al III-lea a fost cel mai greu şi că speră să ia nota cinci, maximum şase. Profesorii sunt de acord că subiectul al treilea (în special punctul C de la primul exerciţiu) a făcut diferenţa între elevii buni şi cei mai puţin pregătiţi, însă, în rest, exerciţiile au fost accesibile, chiar banale. „Un elev conştiincios, care a venit la şcoală şi a învăţat în fiecare zi, putea lua lejer punctaj maxim la primele două subiecte, fără vreun efort deosebit sau pregătire suplimentară", spune profesoara de matematică Elena Cucu.