STUDIU Pliantele distribuite în cutiile poştale, principala sursă de informare despre ofertele din magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
59% din români citesc cu atenţie broşurile FOTO Adevărul

Pliantele distribuite în cutiile poştale reprezintă principala sursă de informare despre ofertele din magazine, depăşind TV-ul şi publicitatea online, iar 59% din români citesc cu atenţie aceste broşuri, rezultă dintr-un studiu privind consumul de publicitate neadresată, realizat de ELMA.

Românii au o atitudine pozitivă faţă de publicitatea în cutiile poştale, pe care o consideră drept cea mai importantă sursă de informare despre ofertele promoţionale ale magazinelor, arată cel mai recent studiu referitor la consumul de publicitate neadresată, realizat de Asociaţia Europeană de Publicitate în Cutiile Poştale (ELMA) în 22 de ţări europene, printre care şi România.

Din studiu rezultă că 59% dintre români citesc cu atenţie pliantele primite în cutiile poştale, femeile într-o proporţie mai mare decât bărbaţii (62% de 56%).

„În segmentul de vârstă 18-24 ani, 59% citesc cu atenţie pliantele distribuite în cutiile poştale, iar în segmentul de vârstă 45-54 ani se află cei mai mulţi utilizatori de pliante promoţionale (68 la sută). Procentul celor care au declarat că ignoră pliantele din cutiile poştale este de doar şapte la sută. 89 la sută dintre persoanele intervievate au declarat că au cumpărat cel puţin o dată prin intermediul internetului, ca urmare a pliantelor distribuite în cutiile poştale. Dintre acestea, 29% au tastat direct adresa site-ului de e-commerce, 11 la sută au utilizat un URL scurt (dacă acesta a fost menţionat), 53% au folosit un motor de căutare şi doar cinci la sută au scanat un cod QR, atunci când le-a fost furnizat”, se arată în studiu.

86% dintre gospodării primesc săptămânal cel puţin un pliant

De asemenea, 59% dintre români sunt convinşi că, prin intermediul materialelor distribuite neadresate, primesc informaţii despre oferte promoţionale la care altfel nu ar avea acces, iar 68% dintre respondenţi doresc să fie informaţi despre ofertele din zona lor de proximitate.

„În România, 86% dintre gospodării primesc săptămânal cel puţin un pliant. În 86% dintre gospodării, pliantele sunt răsfoite de cel puţin doi membri ai familiei. Studiul relevă că pliantele distribuite în cutiile poştale reprezintă principala sursă de informare despre ofertele din magazine, depăşind TV-ul şi publicitatea online", rezultă din studiul citat.

La întrebarea „Ce mijloace de informare preferaţi?”, 67 la sută dintre cei intervievaţi au indicat cutia poştală, depăşind astfel publicitatea online, cu 57 la sută din opţiuni, precum şi televiziunea (53%). Pe următoarele poziţii este emailul (46%), panotajul (42%), publicitatea în presă (36%) şi radioul (26%).

Publicitatea prin pliante în cutiile poştale, utilă

„Publicitatea prin pliante în cutiile poştale este considerată de către consumatori ca fiind mai utilă în comparaţie cu publicitatea prin reviste sau ziare, oricare ar fi produsele promovate. Atunci când sunt promovate magazinele, pentru 37% dintre respondenţi publicitatea prin pliante în cutiile poştale este mai utilă decât cea din reviste şi ziare, faţă de doar 15 la sută, care cred contrariul. Aceste procente sunt 31% versus 16% atunci când sunt promovate oferte de servicii locale, şi 33% versus 16% atunci când sunt promovate restaurante şi livrări de mâncare”, se mai arată în studiul citat.

De asemenea, jumătate dintre respondenţi au apreciat că publicitatea prin pliante este la fel de utilă ca şi cea din reviste sau ziare. „Studiul arată că 76% dintre români au o atitudine pozitivă faţă de publicitate, în general, şi doar şase la sută au o atitudine negativă”, arată iniţiatorii.

Studiul ELMA a fost realizat de către agenţia britanică de cercetare de piaţă Toluna, pe un eşantion reprezentativ de 500 de subiecţi, femei şi bărbaţi cu vârsta peste 18 ani, din toate zonele geografice urbane ale României.

Mai multe pentru tine:
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie