Hibrid de 427 de cai-putere de la BMW

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Versiunea de producţie va fi disponibilă pe piaţă la sfârşitul anului 2009 sau în 2010

Noul BMW va fi propulsat de un sistem hibrid format dintr-un motor convenţional şi o unitate electrică de 20 de
cai-putere.

Bavarezii vor prezenta luna viitoare la Salonul Auto de la Paris conceptul Seria 7 Active Hybrid, informează Motor Authority. Sistemul hibrid a fost implementat pe modelul 750i.

Noul BMW va fi dotat cu un motor convenţional de 4.4 litri şi 407 cai-putere şi cu o unitate electrică de 20 de cai-putere, care poate asigura singură propulsia numai la viteze mici. Motorul electric integrat în transmisie este pus în mişcare de o serie de baterii litiu-ion, depozitate în portbagaj.

Tehnologia privind propulsia alternativă aplicată conceptului Seria 7 Active Hybrid a fost dezvoltată de BMW împreună cu Daimler, Chrysler şi General Motors.

Consum redus cu 15%

Nemţii de la BMW promit pentru noua variantă Seria 7 un consum de energie cu 15 procente mai mic faţă de modelul clasic, păstrând proporţia şi în privinţa emisiilor poluante.

În ceea ce priveşte data la care Active Hybrid va putea fi achiziţionată, bavarezii au anunţat că versiunea de producţie va fi disponibilă la sfârşitul anului 2009 sau, cel mai târziu, începutul lui 2010.

După X5, şi X6

Modelul care va fi prezentat luna viitoare se alătură celorlalte două concepte hibrid dezvoltate de producătorul auto din Bavaria – Vision Efficient Dynamics şi X6 Active Hybrid. Primul dintre ele, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, se bazează pe SUV-ul X5, având un consum de numai 5.4 litri la o sută de kilometri şi o valoare a emisiilor poluante de 172 de grame pe kilometru.În ceea ce priveşte varianta X6 hibrid, aceasta se diferenţiază de modelul clasic printr-un consum de energie şi o valoare a emisiilor cu 20 % mai mici.

Concurenţa de la Stuttgart

Detaliile legate de conceptul Seria 7 Active Hybrid au fost dezvăluite la o săptămână după ce Mercedes a anunţat lansarea S400 Blue Hybrid.

Bazat pe S350, hibridul de la Mercedes este propulsat de un motor pe benzină de 3.5 litri şi 279 de cai-putere şi de un motor electric de 20 de cai-putere.

S400 Blue Hybrid este primul hibrid de serie echipat cu un modul de baterie litiu-ion dezvoltat special pentru autovehicule.
Varianta propusă de cei de la Mercedes este considerată cel mai economic automobil de lux.

Consumul acestui vehicul va fi cu 2.2 litri mai mic faţă de modelul pe care se bazează. Valoarea emisiilor de dioxid de carbon generate de S400 Blue Hybrid va fi cu 21 de procente mai mică decât a modelului S350. Hibridul propus de producătorul auto de la Stuttgart va fi disponibil pe piaţă la mijlocul anului viitor.