Ce greşeli facem atunci când comunicăm la telefon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea mai frecventă şi importantă greşeală pe care o facem când comunicăm la telefon este utilizarea formulei de politeţe "Mă scuzaţi că va deranjez!". "Această expresie vine din

Cea mai frecventă şi importantă greşeală pe care o facem când comunicăm la telefon este utilizarea formulei de politeţe "Mă scuzaţi că va deranjez!". "Această expresie vine din politeţea greşit înţeleasă a poporului român. Nu deranjezi pe nimeni atâta vreme cât motivul de apel este unul care merită a fi ascultat", spune trainerul Bogdan Grosu, consultant Telephone Doctor Romania care ţine cursul "Comunicarea la telefon" în cadrul programului Qualians. El consideră că simpla folosire a cuvântului poate să îi dea celuilalt impresia că deranjezi.

A doua mare greşeală este faptul că nu este verificată disponibilitatea celuilalt de a vorbi. Alteori, atunci când se face această verificare se utilizează întrebări nepotrivite "Aveţi o secundă?" sau "Aveţi două minuţele?". Grosu crede că cea mai potrivită formulă de verificare a disponibilităţii este: "Puteţi vorbi acum?". De asemenea, în multe cazuri interlocutorul solicită câteva momente pentru discuţie şi apoi lungeşte convorbirea la nesfârşit. Locul trei este ocupat de către "destinatarul" unui apel telefonic. "Când răspunzi la telefon unui număr pe care nu îl cunoşti e un semn de politeţe să-ţi spui numele şi să saluţi, evitând să răspunzi cu: Da!, Alo!, sau la fel de românescul <> ", spune Grosu. Un avantaj practic al acestei formule este că se stabileşte rapid identitatea şi nu se mai pierde timp din cauza unui număr de telefon format greşit sau schimbat.

Un studiu Telephone Doctor a relevat faptul că cel mai deranjant aspect legat de comunicarea la telefon este modul în care cineva este pus în aşteptare. Variantele nepotrivite sunt acelea în care nu i se solicită interlocutorului timp de aşteptare, ci i se impune: "Aşteptaţi, vă rog!", "Rămâneţi pe fir!", "O secundă, vă rog!". "Avem de câştigat dacă verificăm disponibilitatea celuilat de a aştepta întrebând: <> ", spune Grosu.

Consultantul atrage atenţia că în comunicarea la telefon este deosebit de important cât de mult te faci plăcut celuilalt. Şi pentru că oamenilor le place să li se vorbească în propriul stil de comunicare, marea provocare este să încerci să te adaptezi stilului celuilalt. Dacă spui cele mai potrivite cuvinte, dar dacă nu ai un ton al vocii adecvat, interlocutorul nu se mai concentrează pe conţinut, ci pe modul în care transmiţi mesajul, arată Grosu.

Mai multe pentru tine:
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”