Vânzările globale ale Sanofi cresc, în ciuda expirării patentelor pentru SUA

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Christopher Viehbacher,CEO Sanofi FOTO Reuters

Sanofi, grupul pharma cu cele mai mari vânzări de pe piaţa românească, a avut anul trecut vânzări în creştere cu 0,5% faţă de 2011, deşi a pierdut o parte dintre pantentele importante pentru SUA.

Totalul vânzărilor a crescut cu 0,5% la 34, 9 miliarde de euro, în vreme ce pierderea în ceea ce priveşte vânzările nete pe fondul competiţiei din segmentul genericelor a fost de 1,3 miliarde de euro.

Platformele de creştere au înregistrat vânzări de 23,5 miliarde de euro, reprezentând o creştere de 9,9% şi constituind 70,4% din totalul vânzărilor din trimestru patru 2012.

Anti-diabeticele au înregistrat o creştere foarte puternică a vânzărilor, de 16,7%, ajungând la suma de 5, 7 miliarde de euro, datorită Lantus. În trimestrul patru din 2012, anti-diabeticele au crescut cu 20,9%, acesta fiind al optulea trimestru consecutiv de creştere cu două cifre a vânzărilor.

„Noul Genzyme” a avut o creştere pro forma a vânzărilor de 16,9%, iar vânzările Fabrazyme aproape s-au dublat.

Vânzările de pe pieţele emergente au fost de 11, 1 miliarde de euro, având o creştere de 8,3%, o creştere de două cifre fiind înregistrată în America Latină, Asia şi Africa/Orientul Mijlociu.

Anul 2012 a fost un punct de cotitură pentru Sanofi, odată cu pierderea exclusivităţii în SUA pentru mai multe medicamente de tradiţie importante. În ciuda efectului pe care pierderea patentelor l-a generat, Sanofi a reuşit să îşi crească vânzările şi să diminueze impactul asupra profitului pe acţiune. Christopher Viehbacher, CEO Sanofi

Vânzările de produse de îngrijire a sănătăţii de uz general au atins valoarea de 3 miliarde de euro  înregistrând o creştere de 9,9%, situând Sanofi pe locul trei mondial pe acest segment.

Vaccinurile au asigurat o creştere a vânzărilor de 5,7%, ajungând la suma de 3,8 miliarde de euro, încheind anul 2012 în ascensiune, datorită creşterii de 20,5% din trimestrul patru.

Profitul pe acţiune obţinut în 2012 a fost de 6,20 euro faţă de 6,65 euro în 2011, reflectând impactul negativ pe care suma de 1,3 miliarde euro la un curs de schimb constant l-a avut asupra profitului comercial net, ca urmare a pierderii exclusivităţii în SUA pentru produsele Plavix şi Avapro.

Valoarea propusă a dividendelor a fost de 2,77 euro pe acţiune, corespunzând unui indice de 45% din profitul pe acţiune.

Mai multe pentru tine:
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Ghidul complet al iernii pe pârtie: cele mai bune haine și accesorii pentru întreaga familie ca să vă bucurați de schi și săniuș fără griji
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei
O tânără prezentatoare a murit la nici 30 de ani
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi