Locomotivă și două vagoane pline cu benzină, deraiate pe distanţa Roşiori-Măldăeni. Traficul a fost reluat pe un fir
0Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat că traficul feroviar a fost reluat pe un fir pe distanţa Roşiori-Măldăeni, judeţul Teleorman, dar că în staţia Măldăeni vor continua operaţiunile pentru repunerea pe şine a vagoanelor şi locomotivei deraiate.
UPDATE: Compania Naţională de Căi Ferate CFR anunță că traficul feroviar pe distanța Roșiori- Măldăeni a fost reluat în condiții de siguranță, pe firul II de circulație. Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.
Reamintim faptul că, în cursul zilei de ieri, 7 iunie, începând cu ora 01:40, traficul feroviar pe distanța Roșiori - Măldăeni a fost oprit pe ambele fire de circulație, din cauza deraierii, la intrarea în stația CF Măldăeni a locomotivei și a primelor două vagoane din compunerea unui tren de marfă, încărcat cu combustibil (benzină), care circula pe firul I.
Trenul aparține operatorului privat de transport feroviar de marfă GFR, avea în compunere 35 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină) și circula pe distanța Ploiești Est – Ișalnița. La ora 13:48, cu ajutorul unei locomotive Diesel, aparținând operatorului privat de transport feroviar (GFR) implicat în accident, au fost retrase din stația CF Măldăeni (spre stația CF Roșiori Nord), toate cele 33 de vagoane ale trenului, care nu au fost implicate în deraiere.
„Echipele de intervenție vor acționa în continuare în stația Măldăeni, cu personal și cu o macara de 125 tone, pentru ridicarea, repunerea locomotivei/vagoanelor pe șină, retragerea lor în stație, inclusiv verificarea liniei și lucrări de reparații la linie și la componentele infrastructurii feroviare, dacă situația o va impune, astfel încât traficul feroviar să fie reluat și pe firul I. Operațiunea de ridicare și repunere pe șină a materialului rulant deraiat este complexă și de durată, în special partea de poziționare/calare/decalare a macaralei, care înainte de a începe ridicarea de sarcină trebuie să fie asigurată la sol și echilibrată cu contragreutăți, pentru a permite operarea în siguranță”, a transmis Compania Naţională de Căi Ferate CFR.
Potrivit CFR, trenul aparţine operatorului privat de transport feroviar de marfă GFR, avea în compunere 35 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină) şi circula pe distanţa Ploieşti Est – Işalniţa.
La faţa locului s-au deplasat echipajele ISU, reprezentanţii AGIFER şi cei ai SRCF Craiova, precum şi echipele de intervenţie.
”Deoarece unul din vagoanele deraiate din compunerea trenului de marfă prezintă scurgeri de conţinut, ISU nu permite intervenţia personalului feroviar pentru ridicarea acestuia, fiind necesară sosirea utilajului (aparţinând operatorului economic) de transvazare, în vederea golirii conţinutului vagonului”, a transmis CFR printr-un comunicat de presă.
Pentru menţinerea continuităţii transportului feroviar de călători, SRCF Craiova va asigura pentru trenurile care tranzitează zona, transbordare cu mijloace auto pe distanţa Caracal – Roşiori Nord.
”Facem precizarea că personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorului privat de marfă în procesul de repunere pe şină a locomotivei şi vagoanelor deraiate. Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii”, a mai transmis compania.