Sindicaliştii protestează faţă de privatizarea CFR Marfă în faţa Ministerului Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicaliştii din Federaţia Mecanicilor de Locomotivă pichetează, pentru a treia zi consecutiv, sediul Ministerului Transporturilor, protestând astfel faţă de privatizarea CFR Marfă.

Ca şi zilele trecute, mai mulţi angajaţi ai CFR afişează bannere şi pancarte cu mesaje „Opriţi privatizarea CFR Marfă” şi „Stopaţi distrugerea căii ferate, vrem subvenţii adevărate”, reclamând că privatizarea CFR Marfă este „praf în ochi”.

Protestatarii spun că suma pentru care ar urma să fie vândută compania CFR Marfă este foarte mică şi cer ca vânzarea să se facă la valoarea de piaţă, adică peste un miliard de euro. „Dacă vrei să o dai pe o asemenea sumă şi cu dedicaţie, pentru că aşa se pare, noi trebuie să luăm partea salariaţilor şi cerem Guvernului să păstreze măcar locurile de muncă pe care le-a moştenit. Dorim o privatizare normală, care să respecte regulile stabilite”, a declarat Liviu Apostoiu, preşedintele Confederaţiei Sindicale „Cartel Alfa”.

Sindicaliştii sunt nemulţumiţi că Guvernul a decis ştergerea datoriei companiilor

Reprezentanţii Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă reclamă că, săptămâna trecută, anumite active ale CFR Marfă, în valoare de 63,8 milioane de lei, au fost transferate către Societatea de Administrare Active Feroviare, dar şi faptul că s-a decis ştergerera datoriilor societăţii către bugetul de stat, de peste 1,5 miliarde de lei.

„Aceste două intervenţii întreprinse de conducerea Ministerului Transporturilor au dus în prima fază la diminuarea capitalului social al societăţii, iar în a doua fază la majorarea sa cu sume importante (de peste 1,5 miliarde lei), lucru din care rezultă că valoarea societăţii supusă privatizării acum, stabilită la 180 de milioane de euro, nu mai reprezintă realitatea”, a declarat preşedintele federaţiei, Iulian Măntescu.

Premierul Victor Ponta şi-a asumat public în şedinţa de Guvern de miercuri responsabilitatea privatizării CFR Marfă. Acesta a afirmat că transformarea datoriilor companiei în acţiuni era o chestiune deja prevăzută, „altfel nu venea nimeni la licitaţie”.

„Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am ştiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte – de care o companie americană e nemulţumită – nu le-am stabilit noi de capul nostru, ci împreună cu board-ul FMI, care se întruneşte în America pe 26 iunie”, a spus Ponta.

Premierul i-a solicitat ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, să se asigure că cel care a avut oferta cea mai bună o va pune ulterior în practică şi l-a atenţionat că, dincolo de garanţiile financiare, există şi alte aspecte foarte importante ale privatizării, cum ar fi investiţiile viitoare în companie şi locurile de muncă ce vor rămâne.

Mai multe companii interesate să cumpere CFR Marfă sunt nemulţumite de procedura privatizării

După declaraţiile premierului, asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate.

Compania a precizat că, având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

Şi OmniTRAX, ieşită din cursa pentru CFR Marfă, a contestat procesul de privatizare şi a cerut reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.

GFR este singurul investitor rămas în cursă pentru privatizarea CFR Marfă, retragerea asocierii Transferoviar Grup - Donau Finanz şi companiei americane OmniTRAX.

Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat miercuri, la ora 12:00, câştigătorul urmând să fie desemnat joi.


 

Mai multe pentru tine:
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
„Renunță la stilist!” Robbie Margot, atacată de fani după ce s-a prezentat pe covorul roșu aproape goală!
Insula din Grecia care ascunde un pericol uriaș. Mai mulți români trag un semnal de alarmă: „Nu știu prin ce minune am reușit să mă ridic”
Filmul spectaculos care a cucerit topul Netflix la început de toamnă. Are o poveste diferită și te ține lipit de televizor
Prințesa Kate i-a arătat Melaniei Trump cum te îmbraci informal, dar șic! Prințesa de Wales dă ora exactă în modă în Marea Britanie
Cum reușește Republica Moldova să își țină IT-ştii acasă. "Salariul mediu în IT este de 2.500 de euro, de trei ori peste media pe economie”
Cine este mama lui Toto Dumitrescu? Fosta soție a lui Ilie Dumitrescu a fost poreclită „Monica Bellucci de România”. FOTO
Pe ce sumă uriașă a apărut goală Andreea Antonescu în revista cu „iepurași”: „Puteai cumpăra cinci garsoniere”. De ce Andreea Bălan a refuzat cei 20.000 de dolari?
Cum s-a instaurat prima dictatură a României moderne. Unul dintre cele mai controversate personaje din istorie și moștenirea sa de coșmar
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
O dulce poveste lipovenească în episodul 2 al seriei „Portret gastronomic local”: „La Grisha” și Tortul Medovik