De ce refuză românii să-şi repare motoarele VW afectate de Dieselgate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În toiul tărăboiului iscat de afacerea Dieselgate, grupul german Volkswagen a fost  obligat să repare, în Europa, milioane de vehicule implicate în scandalul manipulării emisiilor poluante. Astfel, destul de discret, constructorul auto a procedat la o serie de rechemări pentru anihilarea softului „mincinos”.

Conform datelor oficiale ale Comisiei Europene, operaţiunea poate fi considerată un succes în Germania unde procentul maşinilor „însănătoşite” a ajuns la 96 la sută, dar un eşec în România unde numai 36 la sută dintre posesori au trecut pe la service. 

Luând în calcul numai vânzările de maşini noi, în perioada 2015 – 2017, în România au fost înmatriculate peste 26.000 de unităţi produse de VW. Dacă avem în vedere că în aceşti ani ponderea maşinilor cu motoare diesel cumpărate de români a fost undeva în jur de 48-49 la sută, un calcul simplu arată că peste 12.000 de autoturisme sunt dotate cu propulsoare alimentate cu motorină. Aşadar, circa 4.000 de români au trecut cu maşinile pe la service pentru „purificare”. Alţi 8.000 de români au ignorant apelurile VW.  Trebuie subliniat că vorbim numai despre maşinile produse sub brandul VW, nu şi despre cele fabricate sub siglele Audi, Seat sau Skoda, care au avut şi ele aceeaşi problemă. În plus, nu au fost luate în calcul maşinile relativ noi aduse în România ca produse second-hand. 

Pierde putere, consumă mult, trepidează din toate încheieturile

Experţii din piaţă spun că posesorii români de astfel de maşini nu merg să-şi facă modificările de soft pentru că, din punct de vedere legal, prezentarea la atelierele VW nu este obligatorie şi pentru că în public s-au răspândit repede veştile despre efectele update-ului de soft. 

Astfel, se pare că după trecerea prin service motoarele maşinilor îşi pierd din putere, consumă mai mult sau trepidează la divese turaţii. În plus, maşinile trec foarte des pe modul de regenerare (curăţare) a filtrului de particule de carbonul care se acumulează în instalaţia de evacuare, mai ales când se rulează mult în regim urban. Pe un forum al posesorilor de Volkswagen din România sunt pagini întregi, cu zeci de postări fiecare, în care oamenii se plâng de aceaste probleme. De exemplu, un proprietar mărturiseşte chiar că vrea să revină la situaţia iniţială. „Am un Passat 2.0, 140 cp, şi după marele update de soft se simte şi o pierdere de putere. Există cumva vreo şansă de a repune softul iniţial?”, îi întreabă pe internauţi omul.

Posesorul unui VW Polo, 1.6 TDI din anul 2009, 90 CP , susţine că după resoftare s-a trezit că motorul trepidează numai la relanti la exact 900 de rotaţii pe minut. În fine, un alt posesor susţine că „maşina nu mai trage”. „Am impresia ca e subturată mereu, zgomotul este de asemenea celui al unui motor subturat, schimbă mai jos treptele decât înainte, răspunde întârziat la pedală. Într-un cuvânt merge prost rău”, scrie acesta. 

Gaură de 25 de miliarde

Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, declanşând cel mai mare scandal din istoria companiei.

Scandalul Dieselgate a costat până acum grupul Volkswagen peste 25 de miliarde euro în răscumpărări, amenzi şi compensaţii iar compania este implicată în continuare în dispute juridice atât în Germania cât şi peste hotare.

Mai multe pentru tine:
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Încă patru nave suspectate de trafic de droguri, distruse de SUA: 14 persoane ucise, doar una a supraviețuit
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
PSD îl amenință pe Bolojan cu moțiunea de cenzură: „Să plece! Cineva trebuie să își asume”
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”