Studenţii fac cosmetice pentru 2050

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Henkel a organizat şi în România o competiţie de business adresată studenţilor, în care tinerii trebuie să creeze un produs de viitor, potrivit nevoilor umane din anul 2050. Competiţia se desfăşoară în alte 17 ţări, iar etapa internaţională va avea loc pe 1 aprilie, la Berlin.

Echipa câştigătoare din România a creat vopseaua de păr „Schwarzkopf Mystique line of maintenance products", un produs sustenabil, fără a fi pur chimic. Din echipa „Trobleshooters" fac parte Şerban Ionescu, Eduard Dinu şi Alexandru Georgescu, masteranzi la Universitatea din Bucureşti, Universitatea Politehnică Bucureşti, Facultatea  de Chimie Aplicată şi respectiv ASE.

„Ne-am gândit la o revitalizare a vopselei de păr, pentru că ştim de la prietene, surori, problemele cu vopseaua de păr, cu rădăcinile părului. A fost un element de brainstorming, categoric. Vopseaua aceasta nouă funcţionează pe bază de micro-organisme programabile, adică nişte micro-organisme care fiind manipulate - ca în cazul embrionilor de fertilizare - li se introduce o anumită misiune. Nu este vorba de o pigmentare a pielii şi a părului, deci nu este pur chimică, şi de aplicarea  unei suprafeţe protectoare prin care se generează pigmentarea, dar se colorează microorganismul", explică Şerban Ionescu produsul creat.

Competiţia premiază cel mai inovator concept de produs al anului 2050 cu o călătorie în jurul lumii şi o întâlnire personală cu preşedintele companiei Henkel Group,  Kasper Rorsted.

detergent pentru curăţenie veşnică

Dintre proiectele declarate câştigătoare la ediţia trecută, merită a fi menţionate: produsul de curăţat Terra BioNet (care acoperă suprafeţele cu un strat biodegradabil ce acţionează împotriva murdăriei prin intermediul unor bacterii active, astfel că nu mai e nevoie să faci curăţenie), o nouă variantă Silan spray (primul balsam de rufe sub formă de spray, care face hainele să se îndrepte, fără să mai fie nevoie de fier de călcat), precum şi noul deodorant Fa, care îşi reglează temperatura în functie de dorinţa utilizatorului.

Henkel Innovation Challenge este o competiţie internaţională de concepte inovatoare de business adresată studenţilor şi care se desfăşoară în prezent în 18 ţări, acesta fiind primul an în care este inclusă şi România. Această competiţie a fost premiată cu „Global HR Excellence Award" în anul 2007.  

Mai multe pentru tine:
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
„Uită de jocuri și sport”. Sfat pentru copii de la Alexandr Wang, cel mai tânăr miliardar din lume
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Dr. Sorina Ispas, specialist în diabet și nutriție, adevărul despre suplimentele alimentare pentru slăbit: cât de eficiente sunt și ce riscuri ascund