GALERIE FOTO E la modă să porţi branduri moldoveneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ambasadorii Ingrid Tersman (Suedia) şi William H. Moser (SUA)

Diplomaţi, oameni de afaceri și vedete au defilat în weekend pe podium în haine şi încălţăminte fabricate în Republica Moldova, demonstrând astfel că produsele noastre pot concura cu cele străine

Purtând ţinute clasice sau casual, zeci de modele cu vârste diferite, din ţară, dar şi de peste hotare au participat la cea de-a doua ediţie a prezentării de modă Fall Fashion Walk, din cadrul campaniei „Din  branduri de Moldova". Astfel, femei cunoscute din business, showbiz sau din presă au demonstrat că doamnele pot fi atrăgătoare, misterioase şi dezinvolte în branduri moldoveneşti marca Georgette, MNatali, Brio, Tricon, Maicom, creaţii tradiţionale semnate de Valentina Vidraşcu, încălţăminte Zorile şi Cristina şi genţi de la Bookleta. Startul prezentării de modă a fost dat de prima doamnă a ţării, Margareta Timofti, şi soţia ambasadorului SUA, Marie Moser. „Trebuie să fim mândri că purtăm haine fabricate în Moldova", a spus prima doamnă, care a mărturisit că obişnuieşte să cumpere ţinute semnate de designeri autohtoni.

CLICK PENTRU GALERIE

BĂRBAŢII ŞI COPIII, DELICIUL SERII

„Moda şi industria textilă sunt importante pentru dezvoltarea socială şi economică a ţării. Acestea oferă peste 25.000 de locuri de muncă pentru femei, multe dintre acestea fiind din zonele rurale", a completat-o soţia şefului misiunii diplomatice americane la Chişinău. Şi Ingrid Tersman, ambasadoarea Suediei, a rămas impresionată de colecţiile prezentate. „Am găsit foarte multe creaţii frumoase pe care cu siguranţă le voi lua în considerare atunci când îmi voi face timp pentru cumpărături. Şi mai important este că dezvoltarea acestui domeniu le oferă femeilor şansa de a se angaja", Ingrid Tersman.

CLICK PENTRU GALERIE

BRANDURI PROMOVATE DE VEDETE
Pe podium au defilat şi bărbaţi îmbrăcaţi la patru ace în costume Ionel sau Giovanni Primo, pantofi de la Zorile, accesorizate cu un zâmbet autohton împărţit spectatoarelor, dar şi câţiva pici, care au reuşit să topească inimile potenţialilor cumpărători. La prezentarea de modă au participat şi vedete autohtone, care s-au implicat pro bono în campania „Din inimă branduri de Moldova". „Brandurile noastre nu s-au promovat prea bine, probabil din cauza lipsei de bani. Sper că odată cu dezvoltarea acestei industrii, vom avea magazine cu vitrine frumoase şi site-uri mai bune. Nici nu ştiam că unele produse există în Moldova", mărturiseşte Karisma.

La fel de impresionată de hainele pe care le-a purtat a fost şi interpreta Tania Cerga. „De cele mai multe ori cumpăr haine din Vest, pentru că sunt mai diverse. Am mai cumpărat şi produse moldoveneşti, dar nu am ştiut de unde. Am văzut câteva rochiţe pentru fetiţa mea. Sperăm să avem şi noi lucruri gingaşe, exclusive şi originale", spune Tania Cerga.

Optimişti că după această campanie vor avea mai mulţi clienţi, creatorii autohtoni au mărturisit că nu se vor opri aici. „Concurenţa este foarte mare, dar vrem să ne impunem şi pe plan internaţional. Cel mai important este să faci un produs în care crezi", spune Georgeta Mir, care deţine brandul Georgette. Paricipanţii la eveniment au putut dona bani care vor ajunge ulterior în industria uşoară.

25 de branduri autohtone

Aflat la cea de-a doua ediție, Fall Fashion Walk este un proiect susținut de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională în cadrul proiectului Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor. La prezentarea din acest an au participat 25 de branduri moldovenești.