Proprietarii de maşini înmatriculate în Bulgaria riscă să aibă surprize neplăcute

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşini înmatriculate în Bulgaria Foto: Adevărul

Parlamentul de la Sofia a decis anularea automată a înmatriculării autoturismelor ce nu au asigurare de răspundere civilă auto, încercând astfel să pună capăt abuzurilor referitoare la înmatricularea în Bulgaria a automobilelor din ţările vecine, relatează europalibera.org.

Costul de câteva ori mai mic în Bulgaria faţă de ţările vecine al înmatriculării, precum şi taxele mai avantajoase plătite de proprietarii de autoturisme cumpărate la mâna a doua au stat la baza apariţiei, în urmă cu zece ani, a unui fenomen care a generat pierderi importante pentru companiile bulgare de asigurări auto, menţionează sursa citată. 

Mai precis, în ultimii ani, peste 100 de mii de automobile care circulă în România, Moldova şi Grecia au fost înmatriculate în Bulgaria, dar  mulţi proprietari au evitat să se deplaseze anual la sud de Dunăre pentru a-şi reînnoi răspunderea civilă auto. 

În aceste condiţii, atunci când se produce un accident de circulaţie pagubele sunt plătite de fondul de garanţie menţinut de companiile bulgare de asigurări.

Într-o încercare de a limita pierderile, Ministerul bulgar de Interne a cerut anularea automată a înmatriculării autoturismelor ce nu au RCA, a transmis Radio România Actualităţi.

În acest scop fondul de garanţie va verifica periodic automobilele cu asigurare obligatorie expirată şi va trimite informaţia respectivă Poliţiei Rutiere, ce va anula înmatricularea. Ca urmare, Fondul nu va fi obligat să plătească recompense.

Proprietarii străini vor putea evita problemele reînnoind la timp asigurarea respectivă. Pentru a înlesni procedura, companiile de asigurări vor introduce contractarea online de poliţe RCA şi Casco. Înmatricularea va fi reînnoită într-un mod automat după ce proprietarul achită RCA, adaugă sursa anterior citată.

Potrivit europalibera.org, asigurarea de răspundere civilă auto costă în Bulgaria între 75 şi 400 de euro pe an în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, a oraşului înmatriculării, a vârstei şi a numărului de accidente provocate de proprietarul maşinii.